Na podzim se pánové obléknou do luxusu, dominovat bude retro

5. 9. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Tradiční materiály jako tvídy, manšestr a merino se promítnou do letošní pánské podzimní módy. Chybět nebudou ani materiály s leskem. Aktuální kolekce nabízí retro prvky, pomocí nichž pánové v moderním velkoměstě obstojí. (UVNITŘ FOTKY)

Móda letošního podzimu bude vyznávat sepětí s přírodou a tradicí. Díky tomu se do nových kolekcí promítnou i retro prvky. Zatímco například dámy si vychutnají prvky v tónu severské módy, pánové si užijí smetanových a hřejivých odstínů. Zároveň jim však podzim nabídne možnost ukázat svůj seriózní styl. Jednotlivé kolekce díky své harmonii lze i kombinovat a vytvořit si tak vlastní výjimečný styl.

Kolekce Podzim 01 small

Příroda se promítne i do použitých materiálů. I když zcela nezmizí moderní „technické“ materiály s leskem, budou spíše doplňkem tradičních materiálů, jakým je například manšestr, merino, tvídy, vlna, vlna s kašmírovou úpravou, bavlna a měkká přírodní useň. Ty zaručí pohodlnost a luxus v nošení. Češi tak mohou vystoupit ze své monotónní linky a oprostit se od tolik oblíbeného sportovního oblečení, kterém jim pohodlí zaručuje.

Pracujeme ve městě

Žít ve městě vyžaduje pohodlí. Letošní podzim se proto zaměřil na klasické materiály, které se zároveň pojí s technickými, a na mladistvé střihy, které jsou trendově štíhlé. Dominuje moderní pojetí tradice v novém pohledu na retro. Barevnost je založena na smetanové, pokračuje přes akcenty tlumené žluté přes širokou škálu béžových tónů a končí u hřejivých odstínů hnědé.

Materiály odkazují k poctivosti a tradici: tvídy, manšestr, merino vlna, vlna s kašmírovou úpravou, bavlna, měkká přírodní useň. V kombinaci se objevují moderní technické materiály s leskem, kterými disponují například bundy. V nich nelze přehlédnout retro prvky v siluetách kožených bund, v nášivkách na loktech nebo v dezénech na svetrech. Více obrázků: Pánská kolekce 08

Men Podzim 13 small

Pánové se však nemusejí bát střihů. Nejedná se o žádnou usedlost, jsou mladistvé a pohodlné. Kalhoty jsou štíhlé, stejně tak i košile a saka, a to i u manšestrových obleků, které již dávno nejsou neforemným oblečením. Je to díky i vyzdviženým detailům, jak potvrzuje Magdaléna Drsová ze společnosti pietro filipi: V naší kolekci Ad Hoc, která je zpracována klasickými krejčovskými metodami, jsou detaily i v podobě semišových vnitřních etiket nebo přírodních knoflíků s logem. Retro je zpět.

Oblékáme se stylově

Jít s dobou je žádoucí, a proto módní návrháři neváhali zahrnout do nadcházejících kolekcí trendy ve spojitosti s aristokratickou tradicí. Díky tomu jsou kolekce sofistikovaně tmavé, materiálově exkluzivní i technicky vyspělé. Čtěte více: Malé módní značky vyženou nudu a nevkus z šatníku

Barvami této kolekce jsou černá, odstíny šedé, bílá a šedobéžová, všechny s kovovými odlesky. Tmavá barva kovu se objevuje i na aplikacích. Pánové si mohou vybrat ze dvou kombinací: hi-tech materiály s metalovými vlákny, nebo klasiku v podobě bavlny, hedvábí, kašmíru, vlny a jejich směsí a také pravou useň a kožešinu jako doplněk na límcích.

Men Podzim 14 small

Střihy podobných kolekcí zdůrazňují postavu, nedoporučují se proto pánům, kteří mají nějaké to kilo navíc. Pro ně jsou určeny pláště, obleky i košile, jež mají polopřiléhavou siluetu. I ve stylových kolekcích pak nalezneme retro prvky ve formě nápletů na rukávech a dolním zakončení bund, nárameníky a „klubové” výšivky na náprsních kapsách sak.

Trendem je přizpůsobit oblékání době. V kapsách se tak manažeři mohou těšit na prostor pro MP3 přehrávače, multimediální přístroje a další. Retro styl pak podtrhává dvouřadé zapínání u kabátů, i ty mají mladistvě štíhlou siluetu.

Máte v oblékání rádi pohodlí?

Jsme výjimeční

Výjimečnost a autenticita. Pojmy, které budou skloňovány na podzim v kolekcích, které dávají přednost špičkovým materiálům a ocení kvalitu klasické krejčoviny.

Obleková řada drží neutrální barevné škály tmavých odstínů u obleků a škály jemných pastelových barev u košil. Jsou zde užity pouze klasické dezény, jako je proužek na košilích, prozradila Magdaléna Drsová. Podle ní jsou materiály právě v těchto kolekcích naprosto luxusní. Jedná se především o 100% vlnu, 100% hedvábí na kravatách nebo 100% bavlnu u košil. Na to, že kvalita je zaručena, by podle Magdalény Drsové měly upozornit vnitřní tkané etikety. Více obrázků: Dámská kolekce 08

Men Podzim 16 small

Tradice se objevuje u špičkových materiálů. Je zde efektní prvek tzv. stehování v ramenní partii, jenž upozorňuje na tradiční krejčovské zpracování.

Kombinujeme

Nové módní řady lze i kombinovat. Stačí si vybrat základní barevnost a díky střihové univerzálnosti je možno kombinovat s trendovými styly kolekcí. Kombinovat lze bundy, saka, kalhoty, trička, košile a svetry v jednoduchých fazonách. Za nás doporučuji řadu Elements. Ta výrazně rozšíří variabilitu šatníku ve stylu pietro filipi, říká Magdaléna Drsová. Čtěte více: Supermoderní vzhled? Do zaměstnání rozhodně NE!

Men Podzim 15 small

Češi mají rádi pohodlí, chodí často ve sportovním

Že pohodlí v oblékání je pro Čechy prioritní, dokazuje i nedávný průzkum společnosti Lifestyle Sports, která v tuzemsku provozuje síť prodejen se sportovním oblečením. Podle ní si každý čtvrtý člověk v Česku neobléká nic jiného než sportovní oblečení a obuv. Nejvíce sportovnímu oblečení holdují nezaměstnaní. Ti za sport přitom utratí nejméně peněz. Pomyslnému žebříčku výdajů vládnou podnikatelé a manažeři. Ti ročně utratí 31 540 korun. Následují je studenti s roční útratou 24 240 korun. Přitom více než polovina výdajů za sport tvoří právě oblečení a obuv. Čtěte více: Jdete na jednání? Pořiďte si nové boty a parfém, který je IN

Mladí lidé a zejména studenti vyhledávají špičkové zboží od předních výrobců. Platí to zejména pro módní věci. Důvodem je nejčastěji touha odlišit se a upoutat na sebe pozornost. Podobně smýšlejí i podnikatelé a manažeři, kteří mají podstatně vyšší příjmy. U nich ale nad originalitou vítězí kvalita materiálů, uvedl Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.

Výzkum tak jednoznačně potvrdil, že čeští podnikatelé chtějí především kvalitu a pohodlí. Na vývoj proto reagovali i módní návrháři, kteří letošní podzim a zároveň i zimu označují za „pohodlnou a luxusní sezónu”.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).