Tak to dá přece rozum. Pokud je příjemný číšník nebo usměvavá servírka a jídlo je dobré, ocením to mimo standardní cenu v průměru navýšením o 10% a zaokrouhlím poté ještě nahoru. Ale účtovat si nezdaněnou odměnu i v případě, že mě obsluhuje idiot nebo blbka a jídlo bych nedal ani praseti, to je přece absurdní. Ze strany "podnikatele" jde jen o pokus vyhnout se zaplacení daně z části platby, že ji odkloní jako dýško a neuvede jako přijatou tržbu.
notyvoe, ty už jsi s tim "odkláněním přijatých tržeb" uplně nemocnej. pokud spokojený host dá něco navíc jako dýško, navíc k tomu co je na účtence, tak to obsluha samozřejmě odkloní, protože to je dar a danit dary je nemorální, navíc to nikdo nevidí. ale asi právě když obsluha namarkuje couvert nebo servisní poplatek na účet, a zahrne ho do účtenky - tak to má v účetnictví i v eet a nikam to neodkloní, nein?