Z vašeho komentáře mám pocit, že jste zastáncem přístupu "účel světí prostředky". Myslím si (své názory a postoje sebekriticky zkoumám pravděpodobně častěji, než byste asi očekával), že jsem nadprůměrně soudný člověk a do diskuse jsem napsal právě proto, že aktuální přístup redakce k advertoriálu pokládám za nesoudný, ale velmi dobře rozumím tomu, že redakce chce hledat cesty, jak zajistit svou výdělečnost a plně to chápu.
Především si myslím, že provozování affiliate marketingu s úmyslně minimalistickým označením je přinejmenším snaha o netransparentnost. Pokud bych hned na začátku článku dostal jednoslovné upozornění, že z každého kliku na odkazy v článku máte nějaké drobné, bral bych to jako férový přístup a kliknutí na odkaz bych viděl v jiném světle, než když je označení článku až na konci. V takovém případě, než se "pročtu článkem" až ke konci, mám (s trochou přehánění) spíše podezření, že váš redakční systém byl napaden nějakým virem, který modifikuje odkazy a svému autorovi tím (pomocí affiliate technik) vydělává. Když pak na konci článku vidím, že toto je vědomé jednání redakce, jsem ještě zklamanější neotevřeným jednáním. Mimochodem, affiliate marketing je výslovně zakázán v komentářích (bod 5).
Pro zamyšlení bych odkázal na jiný článek stejné autorky, která napsala i tento ... https://www.podnikatel.cz/clanky/vsadte-i-v-podnikani-na-uprimnost-mozna-nevyhorite/
Nemyslím si, že jste vyloženě neupřímní, ale jako příklad upřímnosti také nevypadáte. Váš přístup v tomto případě bych nejlépe přirovnal ke stylu ... "tady mi to podepište a až to podepíšete, dostanete poučení o tom, co váš podpis znamená". Aplikací na předmětný článek to zní, "tady máte v článku odkaz, tak klikejte, upozornění na povahu odkazu dostanete až na konci článku šedým písmem" (tak si toho možná ani nevšimnete).
Tak, jako jste vy apeloval na mou soudnost, i já bych vás rád poprosil o co nejobjektivnější pohled na tuto problematiku. To znamená snažit se vidět danou věc z více úhlů, než pouze a jenom ze své pozice šéfredaktora, snažícího se zajistit výdělečnost svých "novin".
Ješte jedna poznámka trochu mimo nosné téma:
Zásadně nesouhlasím s tvrzením, že hlavní na čem záleží je to, aby se článek mi, nebo obecně čtenářům, líbil. Tento přístup je v médiích bohužel hodně často reprezentován. Já jsem přesvědčen o tom, že nejdůležitější je, aby článek byl napsán objektivně. V současné době panuje krize médií, kdy důvěra jejich konzumentů je na dosti nízkém bodě. Myslím si, že je to způsobeno především proto, že články jsou nezřídka vydávany s úmyslem někomu se zalíbit (ne vždy to musí být samotní čtenáři, ale ti jsou cílem nejčastěji) a objektivita jde někdy stranou.
To ale byla jen poznámka bokem, k tématu jsou důležitější ty předchozí odstavce mého komentáře.
Děkuji za otevřenou diskusi a i Vám přeji pěkný den.