Kdybyste byl trochu v obraze, tak se zase tak moc nezměnilo:
Neodebrání zboží z e-shopu? Zkuste dokázat, že si to objednal ten, na čí adresu jste to poslal. (Na druhou stranu: zkuste dokázat, že jste si to neobjednal vy, když tam někdo vyplnil vaši adresu.) S náklady na neodebrané zboží se prostě musí počítat, stejně jako kamenné obchody musí počítat s určitým množstvím krádeží, kterým nezabrání.
Vrácení do 14 dnů: zničené zboží sice přebírat musíte, ale máte právo zkrátit vrácenou částku (klidně o 100 %, pokud bylo zboží skutečně zničeno). Mnozí prodejci ale fňukají, že musí brát rozbalené a mírně použité zboží a že to už neprodají (pokud to nebylo poškozené, tak jsem nikdy neměl problém to prodat dalšímu zákazníkovi) — jenže jak jej má kupující vyzkoušet, aniž by je rozbaloval? (Samozřejmě můžete i v takovém případě zkrátit vrácenou částku o skutečně vzniklou škodu.)
Do obchodních podmínek si můžete napsat, co chcete, ale když to bude v rozporu se zákonem, máte smůlu. Stejně tak si spotřebitel může stěžovat u ČOIky (SOS, v Občanském judu) z libovolného důvodu, ale pokud bude problém v poplatku za vrácení rozbaleného zboží (a ten poplatek nebude nesmyslně velký), má smůlu zase on.
Btw. granule můžete označit jako zboží rychle podléhající zkáze (jako potraviny) a tak se dvouleté záruce vyhnout ;-)