Vlákno názorů k článku EXKLUZIVNĚ: Našli jsme chybu v zákoně. Na prodej zvířat platí dvouletá záruka od Štěpán Zapadlo - Celý Občanský zákoník je paskvil, který dává některým...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2011 9:32

    Štěpán Zapadlo
    Celý Občanský zákoník je paskvil, který dává některým "spotřebitelům" do rukou moc, kterou si někteří z nich hojí mindráky. Svým způsobem posvětil neodebírání zboží z e-shopu, vracení zničeného zboží do 14 dnů a nakonec si ještě ukřivděný pan spotřebitel stěžuje na ČOI, že po něm chceme zaplatit vzniklé náklady (přestože s tím předem souhlasil v obchodních podmínkách). Máme, jako prodejci, taky vůbec nějaké práva, než se bát, kdypak přijde zas nějaká kontrola? A kdo má zkušenosti v obchodě ví, že i když si myslíte, že máte všecho OK, vždycky se něco najde. Vzhledem k tomu, že prodávám chovatelské potřeby čekám, první zákazník bude na granule požadovat 2 roky záruku.
  • 14. 3. 2011 2:44

    Sten (neregistrovaný)
    Kdybyste byl trochu v obraze, tak se zase tak moc nezměnilo:
    • Neodebrání zboží z e-shopu? Zkuste dokázat, že si to objednal ten, na čí adresu jste to poslal. (Na druhou stranu: zkuste dokázat, že jste si to neobjednal vy, když tam někdo vyplnil vaši adresu.) S náklady na neodebrané zboží se prostě musí počítat, stejně jako kamenné obchody musí počítat s určitým množstvím krádeží, kterým nezabrání.
    • Vrácení do 14 dnů: zničené zboží sice přebírat musíte, ale máte právo zkrátit vrácenou částku (klidně o 100 %, pokud bylo zboží skutečně zničeno). Mnozí prodejci ale fňukají, že musí brát rozbalené a mírně použité zboží a že to už neprodají (pokud to nebylo poškozené, tak jsem nikdy neměl problém to prodat dalšímu zákazníkovi) — jenže jak jej má kupující vyzkoušet, aniž by je rozbaloval? (Samozřejmě můžete i v takovém případě zkrátit vrácenou částku o skutečně vzniklou škodu.)
    • Do obchodních podmínek si můžete napsat, co chcete, ale když to bude v rozporu se zákonem, máte smůlu. Stejně tak si spotřebitel může stěžovat u ČOIky (SOS, v Občanském judu) z libovolného důvodu, ale pokud bude problém v poplatku za vrácení rozbaleného zboží (a ten poplatek nebude nesmyslně velký), má smůlu zase on.
    Btw. granule můžete označit jako zboží rychle podléhající zkáze (jako potraviny) a tak se dvouleté záruce vyhnout ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).