Google Nákupy jsou svým zaměřením srovnatelné se známými srovnávači: Zboží.cz a Heuréka.cz. Podobně jako Zboží.cz je propojené se Seznamem, jsou Google Nákupy propojené s vyhledávačem Google. Na tento srovnávač se dostanete nejen z www.google.cz/nakupy, ale i přímo z vyhledávače Google. Srovnávač je součástí menu hlavní stránky Google (viz Obrázek 1). Toto při významu Google vyhledávače pro některé obory není zanedbatelné.
Obrázek 1 – Odkaz ve vyhledávání Google na Google Nákupy
Propojení s Google také potvrzuje možný potenciál daného srovnávače, protože se dá očekávat brzké propojení takto vytvořené databáze produktů a AdWords reklamy či dokonce přirozených výsledků vyhledávání Google. V zahraničí dané propojení již funguje. Jak takové propojení vypadá názorně, ukazuje Obrázek 2. Jedná se o printscreen výsledků britské verze Google vyhledávání po zadání výrazu “Panasonic HDC-SD80“. Nejde tedy o výsledky vyhledávání srovnávače, ale přímo o výsledky v klasickém Google vyhledávání.
Obrázek 2 – Google Nákupy srovnávač část úvodní stránky
Propojení služby Google Nákupy (angl. Google Product Centre, Google Shopping) a výsledků vyhledávání můžeme v britské verzi Google vyhledávání vidět hned na několika místech a několika způsoby. Do reklamy se propojením dostávají obrázky produktů a cena produktu (zeleně označená část), a to na základě relevance dané informace k reklamě, produktu a vyhledávaného výrazu.
Britské Google Nákupy umožňují také propojení reklamy s hodnocením daného e-shopu. Toto hodnocení je reprezentováno pomocí hvězdiček (viz Obrázek2 – oranžová část), jak v reklamě AdWords, tak v klasickém vyhledávání. V reklamě se však ukazují pouze hvězdičky pozitivní (3 a více).
Z britského Google srovnávače se pak do reklamy dostávají i hodnocení uživatelů, která vedla k celkovému hodnocení daného e-shopu (viz. Obrázek2 – oranžová část). Tato hodnocení (reviews) si lze zobrazit jedním proklikem. V detailu je vidět nejen konkrétní hodnocení uživatelů, ale i jednotlivé části celkového hodnocení (viz Obrázek 3).
Obrázek 3 – Propojení placené reklamy a Google Product Search
Propojení služby Google Nákupy a přirozených výsledků vyhledávání má v zahraničí velký význam. Tyto výsledky na produktové výrazy se zde objevují na první stránce vyhledávání a často jako první výsledek vyhledání.
Jakékoliv z těchto možných budoucích propojení je něčím, co v okamžiku zavedení na český trh může zcela zahýbat s významem Google Nákupy. 
Obrázek 4 – Proklik na hodnocení e-shopu (reviews)
Rychlá cesta na Google Nákupy – převodník
Obdobně jako pro jiné srovnávače, i pro Google Nákupy je potřeba vytvořit specifický XML feed zboží (databáze produktů ve formátu XML). Google XML feed se liší od toho na zbozi.cz či heureka.cz především formou. Vstupní informace jsou obdobné, ale pravidla pro vytvoření feedu jsou trochu jiná.
Nutnost programovat nový XML feed pro službu, která v tuto chvíli nemá plnou funkcionalitu, je tedy něčím, co by mohlo potenciálního zájemce od služby Google Nákupy odradit. Konzultační agentura Dobrý web připravila převodník, který s tímto pomáhá.
Převodník upraví stávající XML feed pro Zboží.cz tak, že je možné ho nahrát na Google Nákupy. Tímto převodníkem se tedy lze na Google Nákupy dostat zcela bez nutnosti cokoliv programovat. Aby převodník správně pracoval, je nutné, aby feed pro Zboží.cz byl v pořádku. Pokud není, převodník na toto upozorní. Dodatečným bonusem převodníku je tedy i kontrola správnosti XML feedu pro Zboží.cz
Použití převodníku je zdarma: www.dobryweb.cz/nakupy-google
Stojí to tedy za to?
Nyní jsou ve službě Google Nákupy zapojeny řádově tisíce obchodů a o službě se mezi širší veřejností zase tolik nemluví. Větší integrace služby do vyhledávání Google (která existuje v tuto chvíli v zahraničí) či větší propagace dané služby ze strany Google však může situaci velice rychle obrátit.
Možná získaná návštěvnost je také pro tuto chvíli zcela zdarma a s menší konkurencí než v jiných srovnávačích mohou být konverze zajímavé. Mluvíme také o návštěvnosti lidí, kteří hledají již konkrétní produkt a jejichž konverzní poměr je tudíž vysoký.
Autor: Helena Papírníková, vedoucí oddělení PPC v Dobrém webu