Nový nástroj spustil Michal Bláha ve spolupráci s Jirkou Helmichem. Hlídač EET už za dnešek našel první překročení minimální mezní odezvy.
Nový nástroj, velké možnosti
Nezávislý monitoring měří dostupnost a rychlost odezvy API systémů elektronické evidence tržeb. Do jejího ostrého provozu na zkoušku nejsou ještě zapojeny všechny subjekty.
Mezní hodnota byla za dnešek, kdy systém začal monitorovat, překročena pouze dvakrát. V 9:09 na hodnotě 3211 ms a ve 14:25 na hodnotě 2334 ms. Mezní hodnotu odezvy přitom nastavuje poplatník pro pokladní zařízení delší než 2 sekundy podle druhu a způsobu vykonávané činnosti.
Na problémy s odezvou to zatím nevypadá, říká Bláha
Takže rychlý první dojem. Až na 8 jednominutových zaváhání skvělá odezva. 5 zaváhání jsou relativně velká, tedy nad jednu sekundu, z nich pouze 2 jsou nad dvousekundový limit,
komentoval výsledky autor projektu Michal Bláha.
Připomíná však, že jde o čísla za první den bez znalosti předchozích výsledků. Server vznikl v noci z 21.11.2016 na 22.11.2016 a začal monitorovat EET 22.11.2016 v 7:40. Proto měření bude objektivnější až za pár dnů.
Rozhodně začátek prosince. Konec listopadu nám možná napoví více,
doplnil Michal Bláha.
Po 19. hodině Hlídač začal vykazovat nezvykle dlouhé odezvy
Jenže to byla situace ještě před večerním scénářem. Po 19. hodině začal Hlídač EET vykazovat dobu odezvy delší než 12 sekund. Za tím však může stát masivní výpadek Googlu, protože Hlídač používal jedno z jeho DNS. Večerní výsledky tak mohou být zkreslené.
Starší výsledky měření už dříve publikoval také Petr Soukup. Jedná se však o měření bez skutečného odeslání účtenky, což je rozdíl oproti Hlídači EET.
Nastavil jsem si měření latence úvodní stránky (jen chybovka) #EET API. Nemůžu se dočkat, co to udělá 1.12. pic.twitter.com/dSVMXlTRn0
— Petr Soukup (@petrsoukup) 14. listopadu 2016