Jsou tu dva aspekty. Jednak tím motivujete lidi, aby na obchodníka tlačili, aby účtenky vydával a elektronicky evidoval. Lidi na obchodníka vyvinou tlak, protože chtějí losy do loterie.
A druhý aspekt je přímo o reportu neevidujících obchodníků a ten je přeci zřejmý. Do loterie zadáváte krom FIK/BKP také DIČ, datum, čas a částku.
Pokud obchodník nevydává účtenky vůbec, tak ho "odchytne" první síto (to se ze samotné registrace opravdu nepozná, to máte pravdu. Ale motivujete lidi k tomu, aby po něm účtenky chtěli). Pokud vydává účtenky, ale neeviduje, tak se na to přijde při pokusu o zařazení účtenky do slosování. A´t už by šlo o to, že údaje neposílá vůbec a kódy na účtenku si vymýšlí, nebo se jedná o nesoulad v údajích na účtence a v evidenci, tak se dá strojově vytipovat ty obchodníky, jejichž účtenky mají při zadávání do slosování statisticky vyšší, a ty zařadit na přední místa v pořadníku kontrol.