V čem spočívá ona velká administrativní zátěž? Pro mne to bylo cca deset minut strávených na finančáku při vyzvedávání přihlašovacích údajů, dvě minuty na sesmolení mailu o změně funkce terminálu bance, minuta při datlování kódu a nacionálií na daňový portál, asi pět minut vytváření změny v POS Merchant - a to bylo vše. Dobře, když připočtu i cestu do města na finančák, tak se do dvou hodin vejdu i s vypitím kafe. Ani prodej evidence nijak neprotahuje.
Evidováním mi naopak fůra dalšího papírování ubylo.
Daňová zátěž... to už je jiná písnička.
Problém u drobných živnostníků je ten, že věří agentuře JednaPaníPovídala a brání se cestě na "úřad" byť i jen pro informaci. A u EET vidí jen složitosti, které se jich vlastně vůbec netýkají. Nepotřebují žádnou spešl kasu, nepotřebují chytrej telefon s hentou onou aplikací, nepotřebují BT tiskárnu, tydledlecty mobilní internety a tak podobně. Problém (asi nejen) drobných živnostníků je názorové zacyklení se, snaha ušetřit za každou cenu a uvažování v horizontu okamžitého výdělku. Vím co píšu. Patřím k nim. Žiji mezi nimi. A řemeslo mne živí.