Názor k článku Na web na míru se vykašlete. Víme, jak můžete začít lépe a levněji od Skřetík - Rozhodně bych oponoval. Obecně lze říct, že pokud...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 10. 2017 8:58

    Skřetík (neregistrovaný)

    Rozhodně bych oponoval. Obecně lze říct, že pokud to má někdo jako drobný přivýdělek (zmíněná "známá"), pak je instantní řešení samozřejmě logické - pokud hračky vyrábí sama, těžko se (bez fabriky) dostane do stavu, že by se jí kdy shop na míru zaplatil.

    Na druhou stranu, kdo to myslí vážně, bude mít s instantním řešením potíže: ono je totiž třeba v určitý okamžik spoustu věcí začít řešit procesně a nikoli "ručně", jinak se z toho zblázníte. Tam jste s instantním řešením většinou namydlení, protože to není jak udělat.

    Navíc je potřeba si uvědomit pár drobností:
    * nasypete texty od výrobce, přihodíte pár procent, přidáte generickou fotku, nastavíte feedy pro heureku atd. - super. Nejspíš se vám nevyplatí ani řešení na míru, protože prodáte jednotky měsíčně. Možná. Doufejte v to.
    * dobře, začnete řešit google analytics, gtm, google merchant, vrazíte peníze do kampaně. Super. Nejspíš se dostanete na desítky měsíčně, možná i deset týdně, snad i něco vyděláte (tak na pokrytí kampaní)
    * dobře, tak vážněji: začnete dělat vlastní fotky, vlastní texty, přečtete pár knížek, možná si i někoho zaplatíte. Dostanete se, když se vám bude dařit, na desítky objednávek. Problém je, že jste stále generický e-shop, protože nemáte jak nabídnout "něco víc".
    * ale co je podstatnější: celou tuhle dobu zásobujete tvůrce vašeho "instantního řešení" velmi podrobnými daty - co přesně jste prodal, za kolik, odkud k vám přišli návštěvníci. Máte jistotu, že ta firma ta data nepoužije pro svůj e-shop (který, na rozdíl od vás mohou upravit "na míru")? No, před rokem a půl se to provalilo na heureku (https://www.souki.cz/jak-vam-heureka-krade-data ), a zvláště českým instantním řešením bych nevěřil ani nos mezi očima. Pokud si myslíte že to spárovat nejde... nepotřebujete náhodou pro google merchant EAN? ISBN? A také kategorie, texty, obrázky, ceny. Jsou i řešení která z těchto dat dokáží postavit celý e-shop. Tak proč si z toho nevykrást data a nepřebrat vám to co vám vydělávalo?
    * řešením je teoreticky zahraniční řešení, tam ale budete mít potenciálně problém s EET.

    Pokud pletete ve volném čase svetry, ponožky nebo podobný sortiment, je rozhodnutí jasné - je to specifické, ukrást vám to není jak. Pokud ale prodáváte generické zboží které si mohou kdykoli objednat stejně jako vy desítky dalších, pokud do toho nejste schopni vrazit peníze co Mall či Alza dají České poště za jeden jediný den, nebude z toho zřejmě nikdy nic víc, než "koníček".

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).