Je smutné, že na tyto záležitosti musíte majitele eshopů upozorňovat. Podle mně kdo si toto nespočítá nemá šanci s eshopem na delší existenci. Přijde mně to jako slovní úloha ze základky.
Spíš si myslím, že u menších a středních eshopů ani tak nerozhodují počty, jako konkurence. prostě 90% konkurence má cenu od 1000,- Kč zdarma, tak to mám taky. Že se to nekompenzuje a cena dopravy mnohdy překoná marži je jen smutný fakt.
Co tak pozoruju, začnou s těmato sociálníma praktima většinou nové eshopy, které brzy pochopí, že tudy cesta nevede, nicméně v danný okamžik jsou součásti trhu.
Nebavím se o velkých shopech, které mají u dopravců úplně jiné ceny za dopravu.
Přiznejme si, že den dopravy zdarma od Heureky je marketingové zvýhodnění především Heureky, která vydělá min. trojnásobně na proklicích a o návštěvnosti ani nemluvím.
Obchody s průměrným ziskem 30% (což je v dnešní době hodně) musí při objednávce za hraničních 300 Kč zákonitě prodělat - zvlášť po započtení konverze, balení, atd.
V den dopravy zdarma se nákupní košík výrazně sniží.
Taková moje zkušenost.
To není tak černobílé, jak píšete. Eshopy rostou jak houby po dešti, a součástí jejich investiční fáze často bývá to, co si zákazník přeje nejvíc - doprava zdarma nebo doplatek do plné ceny dopravy. Setkávám se s tím, že mají jedny z nejlepších cen a dotovanou dopravu zároveň. Žádný podvod na zákazníka. Prostě jen investiční fáze.
Naopak, některé přemaržované položky koupím tam, kde si účtují za dopravné plné sumy.
Je to o zkušenosti.
Co je daleko víc nepříjemné je dodací lhůta. Všichni lžou, a nevadí to ani heurece, ani seznamu, že prodejce valí do XML, že všechny položky jsou skladem, a vy pak čekáte jak hňup. Když zavoláte, dozvíte se pravdu. Bez telefonu tedy nelze na nic spoléhat.
Dovolím si souhlasit. V době Heureky apod. není problém srovnat ceny více obchodů a pak se rozhodnout podle preferencí (rychlejší dodání, levnější dodání apod.)
A velmi s vámi souhlasím v tom stesku na dodací lhůty. U e-shopů s IT jsem si zvykl na velice rychlé vyřizování objednávek, takže u některých pro mě netypických jsem byl nemile překvapen tím, že zboží vedené skladem odesílali až po týdnu i později.
Já zase cítím, pane Šrubaři, že už není komunismus ani socialismus, a tudíž každý e-shop nedostává zboží za stejné, předem stranicky určené, ceny. Také každý e-shop má jiné fixní náklady. A také mají e-shopy různé marže a zisky.
Takže jako zákazník upřednostním nižší cenu celkového nákupu či vyšší kvalitu či jakýkoli jiný parametr, o který stojím, a nedělám závěry z ekonomických modelů, které mohly platit max. za komunistů.