Je smutné, že na tyto záležitosti musíte majitele eshopů upozorňovat. Podle mně kdo si toto nespočítá nemá šanci s eshopem na delší existenci. Přijde mně to jako slovní úloha ze základky.
Spíš si myslím, že u menších a středních eshopů ani tak nerozhodují počty, jako konkurence. prostě 90% konkurence má cenu od 1000,- Kč zdarma, tak to mám taky. Že se to nekompenzuje a cena dopravy mnohdy překoná marži je jen smutný fakt.
Co tak pozoruju, začnou s těmato sociálníma praktima většinou nové eshopy, které brzy pochopí, že tudy cesta nevede, nicméně v danný okamžik jsou součásti trhu.
Nebavím se o velkých shopech, které mají u dopravců úplně jiné ceny za dopravu.
Přiznejme si, že den dopravy zdarma od Heureky je marketingové zvýhodnění především Heureky, která vydělá min. trojnásobně na proklicích a o návštěvnosti ani nemluvím.
Obchody s průměrným ziskem 30% (což je v dnešní době hodně) musí při objednávce za hraničních 300 Kč zákonitě prodělat - zvlášť po započtení konverze, balení, atd.
V den dopravy zdarma se nákupní košík výrazně sniží.
Taková moje zkušenost.