To je moc pekne, ze si pan majitel dela PR na svoji skvelou sluzbu. Malokdo uz ale vi, ze jizda na platforme Liftago znamena tezce pracovat s lowcost cenami. Liftago funguje jako aukcni portal, takze vysoutezit zakazku znamena drtit nejnizsi nabizenou cenu, coz je casto v prepoctu 9 Kc/km (naklady v Praze jsou u mne 7,20 Kc/km). A toho se odvede Liftagu 20% provize.
V roce 2021 jedno, zda nekdo jezdi kuryra, logistiku, nebo taxi. Vzdy na tom vydelaji tyto softwarove spolecnosti a ridic je jen otrokem, co to odridi s plnou zodpovednosti.
Dalsim "benefitem" je, ze kdy se prestanete takove spolecnosti libit, treba pro nejake poruseni jejich pravidel (ktere si vykladaji sami), z hodiny na hodinu vas odstrihnou a jste bez penez. Fantasticke. Vzdyt jde o obchodni vztah, mohou si to dovolit, nejsou tam, zadne vypovedni lhuty. Dnes jezdite, zitra ne.
Pro ilustraci vyse provizi v prepravnim prumyslu, stav k 1. 3. 2021
Bolt - provize 25 % + 21 % DPH z te provize, celkem to dela 32,25 % z kazde jizdy pri jejich nizkych cenach pro zakazniky.
Liftago - provoze 20 %, v logistice vyhrava nejnizsi cena, v taxi je to podle priority zakaznika
Uber - provize 25 % + 21 % DPH z te provize, celkem to dela 32,25 % z kazde jizdy pri jejich nizkych cenach pro zakazniky.
Ja pro Liftago jezdil 3 roky, dalsi 2 roky taky pro Bolt a Uber, takze pro vsechny tri dohromady. V praxi jsem byl denne v práci okolo 18 hodin, abych uzivil rodinu. Loni jsem si koupil dodavku, zapojil se do DPD a mam klid. 6-12 hodin PO-PA. Nemusim rozvinovat pred zakazniky cerveny koberec, nemusim se na ne falesne usmivat a nesmet vyslovit vlastni nazor, protoze jinak dostanu spatne hodnoceni a odpoji mne.
Aplikace taxi netaxi a kuryr jsou pro zakazniky skvele, ale z ridicu delaji otroky pracujici casto za mene nez minimalni mzdu. Ale kdo si to neumi spocitat, at to jezdi, nekdo to musi delat.
Ty provize máte spočítané špatně.
Bolt a Uber - pro neplátce DPH je provize 30,25 % (musí to DPH odvést), pro plátce DPH je provize "jen" 25 % (DPH si plátci odečtou).
Liftago má nyní provizi 20 %, nicméně před krizí mělo rozptyl 13-25 % podle počtu jízd. Dokonalé není, ale má tu konkurenční výhodu, že jejich appka zvládá taxi i logistiku. Aukce má spousta nevýhod, ale já osobně jako výhodu vidím to, že řidič dává nabídku takové ceny, která mu dává smysl. Což v překladu může znamenat, že se často nerozjede, ale je lepší nejet, než jet se ztrátou.
Zda se to či ono vyplatí si každý musí spočítat sám.