Jedním z mála odvětví, které na českém maloobchodním trhu expanduje, jsou nábytkářské řetězce. Dominuje zde pět velkých řetězců, a to IKEA, Kika, Sconto, Asko-Nábytek a Möbelix / Lutz.
Nábytkáři často staví své nové projekty i v lokalitách, kde již působí jiný obchod. Přímé konkurence se neobávají, naopak spoléhají na synergický efekt, který jim soustředění více prodejců v dobře dostupné lokalitě může přinést. Jde o potvrzení naší starší prognózy, podle které budou na úrovni velkých řetězců vznikat nábytkářské zóny,
uvádí Lenka Vodrážková, Head of Asset Management v mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Dodává, že na tematické ulice, kde zájemce najde nábytek, bytové doplňky či design v mnoha podobách i cenových relacích, často od menších, tuzemských výrobců, si budeme ještě muset počkat.