Najít řemeslníky na internetu je „oříšek“. Neumí se v online světě prodat

13. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Kdo není na internetu, jako by ani nebyl. Řemeslníci si bez něj ale zřejmě vystačí. Právě jejich propagace v online světě je jedna z nejhorších.

Kdo z podnikatelů nevyužijte sílu internetu proto, aby dal o sobě vědět a prodal sebe, svou značku a své služby, jako by ani nebyl. Nejméně se to daří právě řemeslníkům. Důvodem je fakt, že nedokáží online potenciál využít, protože mu nerozumí, nebo neznají způsoby, jak se na něm prodat. Nejsou však jedinými, podobné nedostatky v online propagaci mají také například lékaři a lékařská zařízení.

Čtěte také: Hodinového manžela znáte, ale co takhle hodinovou dílnu?

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Hledat schopného řemeslníka na internetu už dávno není jen otázkou mladých lidí. Už i starší generace, která se pracovat s internetem učí o dost pomaleji, dokáže ocenit možnosti, které online svět nabízí. Pouhé telefonní číslo s popisem práce ráda vymění za webové stránky jednotlivých živnostníků, kteří nabízejí své služby. Na nich zákazníci očekávají přehledné informace, reference a doporučení, a v neposlední řadě také fotogalerii.

Mohlo by vás zaujmout: 5 nejčastějších chyb firemních webů v Česku

Nastupující generace má na internetovou prezentaci výrazně vyšší nároky. Nevystačí si se základními informacemi o firmě a telefonickým kontaktem. Vyžadují možnost online objednávky, ukázku práce firmy, konkrétní reference a další sofistikovanější služby, říká Marek Krška, ze společnosti NetDirect.

Prezentace řemeslníku na internetu není dobrá

Sehnat v dnešní době šikovného řemeslníka je umění, a oni sami to svým potenciálním zákazníkům neulehčují. Právě opraváři, zámečníci nebo například elektrikáři zanedbávají internetovou prezentaci ze všeho nejvíc. Stále totiž sází na způsob propagace jako je doporučení, nebo osobní kontakty. Prostřednictvím dobrých zákaznických referencí na jednoduchých webových stránkách by přitom jejich služby mohlo využít daleko více lidí, říká Marek Krška.

Čtěte také: Dobrý obsah webových stránek může živnostníkovi pomoci

Co by měly webové stránky řemeslníka obsahovat

  • Informace o živnostníkovi
  • Popis všech nabízených služeb
  • Kontakt
  • Obsáhlou fotogalerii
  • Reference
  • Možnost online objednání

Na internetu to jde i bez webových stránek

Propagovat svoje služby mohou řemeslníci také prostřednictvím Databáze živnostníků, která je k dispozici na serveru Podnikatel.cz. Stačí vyplnit jednoduchý formulář, ve kterém je možné zadat všechny podstatné informace. Údaje je možné průběžně aktualizovat. 

Místo internetu letáky po městě

Letáky po městech fungují, ale mají jen krátkodobý efekt. To je jedna z jejich základních vlastností. Hodně klientů se ozývá ihned po vylepení letáků. Protože ale nabízíme malířské služby a ne každý se rozhodne nechat si vymalovat byt hned, jak vidí náš leták, spoléháme i na to, že letáky lidi jednoduše donutí přemýšlet nad tím, jestli by už nebyl čas vymalovat. Někteří si kontakt na nás utrhnou, schovají a ozvou se až v případě potřeby, prozradil už dříve pro server Podnikatel.cz František Švec z malířské firmy FanTon.

Už dříve jsme psali: Letáková reklama na kandelábrech funguje. Může ale poškodit vaše renomé

Řemeslníci by si mohli brát příklad z hoteliérů a provozovatelů penzionů. Právě oni mají internetovou propagaci zvládnutou ze všech nejlépe. Jejich webové stránky obsahují vše, co potenciální zákazník hledá.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).