připadá mi zvrácené, aby správce daně trval de facto na zvýšení výdajů každého uživatele služeb telefonních operátorů, pokud jde o kombinaci soukromí/osvč. Podrobný výpis je zpoplatněnou službou, pokud si to paní autorka neuvědomuje. Podnikání není milodar, kterým nás vláda laskavě obdařila, ale snaha přežít s uplatněním vlastní píle a houževnatosti. Vše, co si dovoluje jakýkoliv úředník aplikovat na osvč, ale i firmu, by měl uhradit v běžných cenách. Je-li mnou smluvně běžně účtována konzultantská hodina á 500Kč, a nastěhuje se mi do firmy berní úředník, pak všechen čas všech zaměstnanců skonzumovaný na snášení důkazů pro cokoliv v jeho zájmu by měl úřad uhradit jako ušlý zisk podnikatele. tečka, punkt..
Telefon i internet bych řešil -pokud bude sporné užití soukromí/podnikání paušálním podílem. Ve snaze například ušetřit náklady a vyřizovat jednání korespondenčně přes internet (třeba i pro snadnější archivaci) je úchylné vydat například 300Kč za měsíční volání a cca 100Kč za podrobný výpis (mění se)... Zpoplatněny jsou obecně i telefonní výpisy hovorů dostupné přes internet (po aktivaci dané služby).
Zobecněno na cenu za elektrickou energii by pak bylo nutno zřejmě dokazovat, jestli jsem v zimě mrznul jako podnikatel nebo soukromá osoba, když podnikám v domku, jestli topím, jestli konám hygienu nebo jdu na WC... v pracovní nebo mimopracovní době... Jděte do háje a nechte lidi dělat...!
Tesat do kamene, zejména tu větu "Podnikání není milodar, kterým nás vláda laskavě obdařila, ale snaha přežít s uplatněním vlastní píle a houževnatosti.". To vystihuje totiž úplně celý text v jednom souvětí. Obrovská pravda.