Utratí ve vašem e-shopu? Povinná registrace při nákupu šanci „zabíjí“

24. 4. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Konkurence v české e-commerce je velká. Zákazník má na výběr ze stovky e-shopů. Jaké faktory jsou pro něj důležité a co rozhodně od nákupu odrazuje?

Aktuální studie, na které se podílela Asociace pro elektronickou komerci (APEK) společně s agenturou Sherpas, zmapovala očekávání a návyky zákazníků, jež nakupují online. Najevo vyšlo překvapivé zjištění. 

Zákazníka už nezajímá, zda má e-shop české kořeny, roli v rozhodovacím procesu nehraje ani to, jaká je dostupnost kamenného obchodu. Do studie byla zapojena více než tisícovka českých zákazníků e-shopů.

Čtěte také: 7 smrtelných hříchů, které mohou potopit váš e-shop

Online zákazník začíná být stále náročnější a při svém nákupu sleduje i další důležité kroky, jako je například proces nalezení produktu, košík či objednací proces. 

Co je pro zákazníka při nákupu důležité? 

  • Skladová dostupnost 
  • Cena
  • Proces nalezení produktu
  • Snadnost objednání zboží

Registrace při online nákupu zákazníka odradí

Velmi důležitou problematikou při nákupu na internetu je registrace při nákupu. Pakliže má e-shop registraci nastavenou jako povinnou, odrazuje od dokončení nákupu celých 17 % uživatelů, uvádí Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. 

Registrace má sice pro obchodníky jisté výhody, určitou skupinu nakupujících však odradí již z principu. Pokud dá takový zákazník zboží do košíku a první, co se objeví, je, aby se registroval na webu, nákupní proces pro něj končí. Nutit uživatele v prvním kroku objednávky k registraci je stejné, jako kdyby chtěl prodejce zmrzliny vidět vaši občanku dříve, než vám do kornoutu hodí první kopeček. E-shop by tedy měl nabízet i nákup bez registrace. Uživateli je možné nabídnout uložení jeho doručovacích údajů pro příští nákup po dokončení objednávky, poradil na serveru Podnikatel.cz už dříve Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.

Problematice nedokončených nákupů na internetu jsme se na serveru Podnikatel.cz věnovali již dříve. Čtěte článek 5 věcí, které zákazníka odradí od koupě v e-shopu, ačkoli už má zboží v košíku

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).