Firmám do 20 zaměstnanců se vyplatí nakupovat kancelářské potřeby přímo přes specializované e-shopy. Ty dnes dokážou nabídnout řadu zajímavých slev i věrnostních programů. Obecně platí, že čím více kancelářských potřeb podnikatel nakoupí, tím více ušetří. Navíc může obdržet i zajímavý dárek, který získá po nasbírání uvedeného množství bodů. Ty jsou připsány obvykle za fakturu, která je vystavena na určitou částku.
Větší firmy pak mohou využít nabídky obchodních zástupců největších tuzemských dodavatelů, kteří sestaví kalkulaci kancelářských potřeb přímo na míru. Dohodnout se tak mohou například na zajímavých množstevních slevách při pravidelné závazné objednávce a v rámci ní si určit vlastní finanční strop. Čtěte více: Zlepšily se banky v nabídce firemních účtů? A jaké si účtují poplatky? Oslovili jsme ty největší z nich
Nákup většího množství musí být však předem přesně kalkulován. Proto než se firma vůbec pustí do objednávky, měla by zjistit, kolik kancelářských potřeb skutečně potřebuje.
- vyslyšte přání zaměstnanců na potřebu kancelářských potřeb a vytvořte si seznam
- redukujte tento seznam na přání oprávněná, ne úplně každý zaměstnanec potřebuje sešívačku
- monitorujte spotřebu kancelářského materiálu, například papíru do tiskáren či toneru
- spočítejte průměrnou spotřebu
- průměrnou spotřebu navyšte o rezervu (zhruba 10 %)
- vytvořte kompletní seznam, který bude obsahovat potřeby firmy a konkrétní potřeby zaměstnanců
- do seznamu doplňte také sezónní potřeby, jako jsou kalendáře, diáře a reklamní předměty
Objednávky dodavatelé kancelářských potřeb přijímají různými kanály. U firem nad 20 až 50 zaměstnanců obecně platí, že jsou obsluhovány přes smluvní prodej, tedy specializované obchodní zástupce, kteří vyhotoví kalkulaci přímo na míru. Firmy tak mají možnost si nadiktovat své potřeby a i cenu, která je jim variabilně přizpůsobena optimalizací dodávaného materiálu. Větší prodejci nabízejí kancelářský materiál například pod vlastní značkou, která se kvalitativně blíží standardu, ale je za mnohem nižší cenu.
Malé firmy pak zadávají objednávky nejčastěji přes internet, e-mailem, faxem, telefonicky, mohou i poštou. V tomto případě se však jedná o výjimečné případy. Nejčastěji firmy objednávají produkty každodenní spotřeby: kancelářský papír, tonery a produkty na archivaci. V nabídce některých dodavatelů je to pak i občerstvení či kancelářský nábytek. Do objednávek se počítá ale i tzv. sezonní zboží, kam se řadí nabídka kalendářů, diářů, vánoční produkty a předměty včetně nabídky kancelářské techniky. Čtěte více: Srovnání tarifů mobilních operátorů pro podnikatele, můžete ušetřit tisíce korun
Naše společnost navíc poskytuje v oblasti služeb výrobu, skladování a logistiku firemních tiskopisů (hlavičkové papíry, obálky atp.), reklamních předmětů a firemních razítek. V oblasti kancelářské techniky zajišťujeme kompletní záruční a pozáruční servis, technickou podporu a pronájem, případně dotovaný nákup kancelářských strojů,
doplnil pro server Podnikatel.cz Marcel Schmidt, zástupce společnosti Office Depot. Server Podnikatel.cz požádal o vyjádření i další velké dodavatele kancelářských potřeb. Například společnost OTTO Office se k nabídce svých služeb odmítla vyjádřit.
Objednávka kancelářských potřeb skrývá obrovské množství výhod
Když už se podnikatel v roli zákazníka rozhodne pro objednávku, může při dosažení finančního rámce v rámci objednávky získat atraktivní bonusy. Office Depot automaticky obdaruje zákazníky bonusy jako je čerstvý dort, kávovary či sady vín. Kromě toho nabízí i věrnostní program, kde zákazníci sbírají body, které opět mohou proměnit za atraktivní dárky. Podobný bodový model má ve své nabídce i společnost ACTIVA. Bonusový program je určen pouze pro zákazníky se základním katalogovým ceníkem. Pro získání dárku je třeba dosáhnout určitého počtu bodů, které jsou zákazníkům přidělovány na základě obratu,
uvádí společnost na svých oficiálních stránkách.
Například při faktuře v hodnotě 1000 Kč získává zákazník společnosti ACTIVA 1 bod. Aby zákazník mohl dárek získat, musí nasbírat nejméně 15 bodů. A to už je dobrá startovní pozice pro výběr odměny. Právě za 15 bodů získává klient badmintonový set či spoustu dalších hodnotných odměn. Přemýšlet dopředu a vytvářet si přesné kalkulace se proto vyplatí. Firma může lehce ušetřit například za dárky pro obchodní partnery či pro své zaměstnance, které může obdarovat například při vánočním večírku.
Rozvoz zboží je pak v rámci celé ČR zpravidla zdarma, samozřejmě při dosažení určité výše objednávky. Například OTTO Office si za dopravu neúčtuje ani korunu při objednávce nad 1350 Kč bez DPH. U společnosti ACTIVA je to pak 1000 Kč bez DPH. Office Depot navíc slibuje, že pokud zboží nedoručí do druhého dne, zákazník za něj nezaplatí ani korunu.
To ale není všechno. Dodavatelé kancelářských potřeb nabízejí i množstevní slevu, tzv. multipacky. V případě objednávky dvou setů konkrétního zboží, získá firma jeden set zdarma navíc. Často jsou v e-shopech těchto společností i nabídky akčního zboží a výprodeje. I ty se vyplatí při každé objednávce sledovat.
Lahůdkou jsou pak seznamy oblíbených položek, respektive často objednávaných produktů, které si u těch největších dodavatelů může podnikatel sestavit. Tyto seznamy disponují také funkcí „připomenutí“, kde si zákazník zvolí vhodnou periodicitu pro připomenutí další objednávky. Pro pravidelné objednávání může rovněž využít historii objednávek,
přiblížil online objednávkový systém za Office Depot Marcel Schmidt.
U kancelářských potřeb to nekončí
V nabídce dodavatelů kancelářských potřeb jsou i další produkty. Mezi zajímavosti patří například trezory, testery, ochranné pomůcky či digitální flipcharty pro automatický přepis všech poznámek. Office Depot nabízí například designové sešívačky či děrovačky. Společnost ACTIVA má ve své nabídce i vysavače. OTTO Office, stejně i ostatní prodejci, nabízí rovněž produkty šetrné k životnímu prostředí. Nákupem vybraného „zeleného“ papíru navíc zákazník přispěje 10 korunami na obnovu lesa.
Foto: www.isifa.com