Pro internetové zákazníky jsou kromě ceny důležité i přehledné informace o zboží a především jasné sdělení o skladové dostupnosti. Dokazují to výsledky nové studie Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Studie se zabývá hodnocením nejčastějších požadavků spotřebitelů při výběru e-shopu pro svůj nákup po internetu.
Kompletní informace o produktu
Z výsledků studie je patrné, že zákazníci preferují kompletní informace o nabízeném produktu, včetně galerie obrázků. Dobře popsané informace u jednotlivých výrobků pokládá za důležité 91 procent zákazníků, kvalitní fotografie jsou klíčové pro 87 procent nakupujících.
Nepodceňte informaci o dostupnosti zboží
Provozovatelé e-shopů by měli věnovat velkou pozornost skladové dostupnosti zboží a jeho včasnému dodání. Spolehlivou informaci o dostupnosti preferuje 90 % respondentů. Nakupující vnímají obchod jako celek včetně jeho vzhledu a všech nabízených služeb. Stále více si například všímají odpovídajících informací o dostupnosti zboží a následného dodržení termínů pro doručení, důležitým aspektem je mimo jiné doporučení konkrétního obchodu od známých,
uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Dodal, že pozitivní zkušenosti jiných zákazníků lákají stále nové a nové nakupující.
Nákup podpoří i doprava zdarma
Je samozřejmé, že nakupující sledují nejen cenu samotného zboží, ale také celkovou sumu vydanou na nákup. Přitom velkou roli hraje nabídka dopravy zdarma. Jako významný faktor ji vnímá 83 procent dotazovaných zákazníků internetových obchodů.
Další požadavky internetových zákazníků vyplývající z nové studie Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Zdroj: APEK
Foto: www.isifa.com