V současné době vrcholí období předvánočních nákupů. Mimo vánoční dárky je samozřejmě nutné kupovat i nápoje a potraviny. Letákové akce některých obchodních řetězců slibují, že zakoupením vybraného zboží na Vánoce a Silvestra je možné dokonce ušetřit. Slevy na jednotlivé výrobky se totiž pohybují mezi čtrnácti až šedesáti procenty. Vyplynulo to z aktuální analýzy společnosti Česká distribuční. Ta se v předvánočním čase zaměřila na letákové slevové akce pěti hypermarketů působících v Česku. A to Globus, Penny Market, Interspar, Tesco a Hyper Albert. Zdrojem dat pro provedenou analýzu byly letáky jmenovaných hypermarketů platné v období měsíců listopad a prosinec 2011. Čtěte také: Co chystají slevové servery na Vánoce? Nakoukli jsme pod pokličku
Z výsledků analýzy vyplynulo, že pokud se zákazníci rozhodnou nakoupit vše potřebné na štědrovečerní večeři pro čtyřčlennou rodinu v příslušném řetězci, díky letákovým akcím mohou ušetřit až 315 korun. Nejvíce zákazníci ušetří na přísadách do tradičního bramborového salátu, kde se ceny snížily v průměru o 36 %. Pokud někdo plánuje silvestrovskou party pro šest lidí, ušetří dokonce až 700 korun. Před koncem roku, kdy nákupy vánočních dárků zatíží nejednu peněženku, výhodné ceny potravin určitě všechny potěší,
komentovala výsledky analýzy Michala Malčikovová, obchodní ředitelka společnosti Česká distribuční.
Většina Čechů dává jistě přednost tradiční české vánoční rybě. Ovšem díky aktuálním slevovým akcím lze výhodně zakoupit například i filet lososa. Obchodníci slibují pětadvacetiprocentní slevu a na kilogramu kuřecích prsou úsporu až 64 korun. Vlna slevových akcí neminula ani úseky ovoce a zeleniny. Zde lze údajně ušetřit zhruba třicet čtyři procent. Kupříkladu cherry rajčata je možné zakoupit až o 48 procent levněji než obvykle. Čtěte také: Příští týden budou vrcholit Vánoce na internetu
Dále je možné ušetřit například nákupem hrášku (49 %), okurek ve skle (40 %), cibule (30 %), mrkve (20 %), mandarinek (36 %), kiwi (58 %) nebo jablek (25 %). Zlevnila i Coca cola. Nákupem čtyř dvoulitrových láhví zákazník ušetří čtyřicet čtyři korun. Na nákupu Chardonnay (0,75 l) lze ušetřit podle provedené analýzy padesát osm korun.
Analýza samozřejmě neopomněla srovnat ceny alkoholických a nealkoholických nápojů. Pivaři jistě ocení multipack piva se sedmi kusy a 17% slevou. Slevové akce se výrazně promítly také do vín a sektů, kde jsme zaznamenali až 60% slevy,
dodala Michala Malčikovová.
Foto: www.isifa.com