Kdy zákazníci očekávají v e-shopu dopravu zdarma? Při útratě přes 1000 Kč

7. 5. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Za standardní dodání zboží jsou zákazníci ochotní zaplatit do 100 Kč, u nákupů v hodnotě přesahující 1000 korun ale očekávají dopravu zdarma.

Trendem poslední doby jsou rovněž osobní odběry, čemuž odpovídá i výrazný nárůst počtu výdejních míst. Vyplývá to ze Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Zájem o osobní odběry roste

APEK opět připravil Studii dopravních služeb, která popisuje aktuální nabídku na trhu dopravců pro internetové obchody a současně přináší statistická data, která mohou pomoci internetovým obchodům správně nastavit logistiku tak, aby byly u zákazníků co nejúspěšnější. Díky tomu, že studii pravidelně aktualizujeme od roku 2009, kdy vyšla poprvé, máme možnost srovnávat a sledovat současné trendy. Mezi ty rozhodně patří zájem o osobní odběry balíčků, čemuž odpovídá razantní nárůst počtu výdejních míst, komentoval výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Důvodem zákaznické obliby osobních odběrů je především to, že nemusí čekat na dopravce, až jim zboží doručí domů či do zaměstnání, ale mohou si objednávku vyzvednout dle svých potřeb. Navzdory tomu, že podíl osobních odběrů se zvýšil, 66 % kupujících stále nejčastěji volí doručení zboží domů. Za standardní dodání jsou zákazníci ochotní zaplatit částku do 100 Kč. V rámci výzkumu nás zajímalo, co ve vztahu k dopravě zboží očekávají nakupující a kolik je pro ně obvyklé zaplatit. Dozvěděli jsme se také například, že při nákupu nad 1000 Kč již zákazníci předpokládají dopravu zdarma. Respektive v ceně zboží. Pro e-shopy to je důležitá zpětná vazba. Potvrzuje, že takové nastavení, které již existuje u řady internetových obchodů, má své opodstatnění, doplnil Jan Vetyška.

Čas doručení se bude zpřesňovat

Co se týče budoucích trendů v oblasti doručování zboží, dá se podle APEKu očekávat, že se bude stále více zpřesňovat čas dodání objednávky. To se ostatně již zčásti daří ve velkých městech. Čas a přesné informace o doručení jsou pro nakupující stále důležitější. Nechtějí být omezováni dlouhými doručovacími okny pro dodání balíčku, a také proto se v uplynulých letech výrazně projevil nárůst výdejních míst. Ta zákazníky neomezují v jejich plánech a umožňují jim vyzvednutí objednávky dle vlastních potřeb i za cenu nižšího komfortu. Právě v tomto směru je stále výrazný prostor pro využití moderních technologií a zlepšení služeb ze strany dopravců, uzavřel Vetyška.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).