Nakupují v zahraničních e-shopech více Češi nebo Slováci?

23. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Čtěte o ochotě současných internetových zákazníků nakupovat v zahraničních e-shopech. Jsou k nákupu přístupnější Češi nebo Slováci?

Přístupem zákazníků k nákupu v zahraničních internetových obchodech se zabýval internetový srovnávač Heureka.cz. Podle výsledků jsou k takovým nákupům mnohem přístupnější Slováci. Výhradně v českých e-shopech nakupuje sedmdesát jedna procent českých uživatelů internetu. Zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze dvacet tři procent oslovených českých nakupujících. Na rozdíl od 43 procent Slováků. Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo, uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Češi nemají potřebu nakupovat v zahraničí

Přestože jsou zahraniční internetové obchody otevřeny i českým zákazníkům, stoupla během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů o čtyři procenta. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní. Navíc české e-shopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí, vysvětluje Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz. 

Čtěte také: EU mění pravidla nakupování po internetu. Co se změní u českých e-shopů?

Následující tabulka zobrazuje odpověď oslovených zákazníků ve sledovaných letech na otázku: 

Nakupujete spíše v českých internetových obchodech nebo v zahraničí?

Odpověď: 2011/ČR 2011/SR 2010/ČR 2010/SR 2009/ČR 2008/ČR
Nakupuji výhradně v českých internetových obchodech. 71 % 44 % 71 % 45 % 69 % 67 %
Nakupuji převážně v českých internetových obchodech, ale pokud je zajímavá nabídka v zahraničí, tak se tomu nebráním. 23 % 43 % 23 % 41 % 25 % 26 %
Pokud je výhodnější cena v zahraničí, tak se tomu nebráním. 6 % 12 % 6 % 14 % 6 % 7 %

Evropský průměr zahraničních online nákupů je 32 % 

Výsledky potvrzuje i nedávný průzkum internetového nakupování agentury Civic Consulting pro Evropskou komisi v 27 zemích Evropské unie. V cizině nakupuje online devatenáct procent Čechů a padesát devět procent Slováků. Přitom průměr Evropské unie činí třicet dva procent. Češi nejraději na internetu nakupují v Německu (24 %) a USA (23 %), Slováci naopak nejvíce nakupují v ČR (59 %), Německu a Velké Británii (15 %). Z hlediska přeshraničních online nákupů v rámci celé Evropské unie pak spotřebitelé nejčastěji volí Německo (27 %), Velkou Británii (24 %) a USA (23 %). 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte více: Nízké ceny na internetu? Příležitost pro zahraniční zákazníky

Foto: www.isifa.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).