Náročné období pro automobilový průmysl

15. 10. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Po krizi došlo k rychlému obnovení růstu, nyní ale přichází pro automobilový průmysl do náročného období. To odhalila studie společnosti Roland Berger Strategy Consultants.

Zjištěním je, že celosvětový trh dodavatelů automobilového průmyslu se dostává po krizi v letech 2008 a 2009 do opětovného růstu neuvěřitelnou rychlostí a dosahuje příjmů z předkrizového období. Nejlepšího zlepšení v ziskovosti dosahují dodavatelé v Evropě a severní Americe. Hlavním motorem rychlého růstu jsou prudce rostoucí automobilové trhy Číny, Brazílie a Indie. K částečnému obnovení růstu trhů dochází i v Evropě, Japonsku a severní Americe. Země BRIC se stanou epicentrem poptávky i výrobních kapacit.

Silný tlak výrobců automobilů na ceny a rostoucí náklady ale povedou k poklesu marží po roce 2011. Zároveň musí globální dodavatelé automobilového průmyslu refinancovat 130 miliard EUR do roku 2015. Přesun výroby a prodeje do Asie ovlivňuje i české dodavatele. Vytváří tlak ze strany výrobců automobilů a klesá využití výrobních kapacit dodavatelů, včetně zemí střední a východní Evropy.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).