Názor k článku Nároky zaměstnance z pracovního úrazu či nemoci z povolání od Tomáš Neugebauer - Pojišťovna s tím opravdu nemá mnoho společného. Postup...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 2. 2019 7:44

    Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

    Pojišťovna s tím opravdu nemá mnoho společného. Postup je následující.
    1. Zaměstnavatel musí rozhodnout, zda utrpěný úraz je úrazem pracovním.
    2. Zaměstnavatel musí rozhodnout, zda pracovní úraz nevznikl zcela nebo částečně z důvodu nedodržení požadavků poškozeným (zaměstnancem) stanovených v zákoníku práce.
    3. Poškozený musí doložit jaké a v jaké výši mu vznikly škoda a nemajetková újma.
    4. Zaměstnavatel vypočte celkovou výši náhrady, kterou případně krátí, a to až do výše 100 %, v závislosti na míře nedodržení požadavků poškozeným.
    5. Zaměstnavatel se rozhodne, zda náhradu vyplatí poškozenému a následně bude požadovat refundaci od pojišťovny, nebo požádá pojišťovnu, aby vypočtenou náhradu poškozenému vyplatila (pojištěn není zaměstnanec, ale zaměstnavatel).
    6. Pojišťovna provede úhradu. Jen v případě, že při výpočtu došlo k chybě (matematická chyba, neoprávněně započítaná položka apod.), může něco neproplatit, nebo naopak vyplatit částku vyšší (i to se stává).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).