Velmi zajímavé interview. Pohybuji se v příbuzném oboru a mohu zcela potvrdit, že min. polovina firem nemá zvládnuté základní procesy počínaje personalistikou, přes provoz (auta, mobily, nájem...) a finance, až po řízení vztahů se zákazníky. Na vysokých školách se obor "procesního řízení v praxi" vůbec neučí a pro mnoho podnikatelů je to nestravitelné, často i nezvládnutelné.
Ať se Vám v podnikání daří!
Mně příjde, že většina těchhle "radílků" a "motivátorů" jen šikovně pracuje s vlastními sny podnikatelů nebo lidí, kteří by rádi byli úspěšní. Nakrmí je velkými vizemi a všeobjímajícími radami, je to jen obchod s iluzí. Vidím to jen jako snadný výdělek pro poradce. O užitečnosti jejich rad dost pochybuji.
"Máte jako podnikatel"
Člověk vidí stejné věci i očima akcionáře, zaměstnance - managera, i řadového zaměstnance - je-li na pozici s přístupem k dostatku informací, i externisty, či zákaníka, nebo dodavatele. Tak proč zrovna "podnikatel".
"zkušenosti s podobně kvalitním konzultantem"
Předkládáš nám jako tvrzení, o kterém se nediskutuje, že je tento kvalitní. Jak jsi na to ale přišel?
", nebo si to jen nedokážete představit?"
Hloupá otázka. Ten, co si to dokáže představit, má schopnosti a zkušenosti, si vždy pochybnosti připustí. Naopak hlupák si pochybnosti nepřipustí.
Takže inteligentní člověk by měl připouštět pochybnosti stejně tak, jako připouštět, že to funguje.
Kde jste tedy získal takový despekt ke konzultantům? Bylo to tedy nějaká blízká zkušenosti (ať už z pozice akcionáře nebo zaměstnance)? Proč si Vaše firma toho konzultanta najala? V čem zklamal?
Proč by vlastně konzultatní obecně nemohli být přínosem?
"Takže inteligentní člověk by měl připouštět pochybnosti stejně tak, jako připouštět, že to funguje."
Voni jsou hlava, pane vachmajstr.
Jak jsi přišel na to, že mám despekt ke konzuktantům?
Je podstatné KDE?
Je podstatné, z jaké pozice?
"V čem zklamal?"
To je smutné. Ty po mě v podstatě chceš to, co měla udělat konzultační firma. Celou jejich práci. Jen tak, mezi řečí, zdarma. A nejspíš si to ani neuvědomuješ.
Radši napiš něco positivního. Kde komu konzultant pomohl, obecně i konkrétně.
Je to podstatné? Většina těch firem už není, a ty co jsou, tak už tam jsou jiní lidé.
Kromě toho znám i lidi z druhé strany, jako oni říkaji z velké čtyřky (nebo jiné číslo, KPMG, Dylojti /tam to řídí idiot největší Kotrba, manžel Líné Kozy, což musí být tuplem tragédie/ atd.), a to je mi jich spíše líto, takový život. Oni to cítí, jak jimi protějšek pohrdá, jak s nimi otcovsky a mateřsky mluví, opravují jim elementární věci... zkrátka děti z VŠE mají radit lidem z oboru o věcech, o kterých nic nevědí teoreticky, ani prakticky.... ale co mají dělat? Hypotéka, zvyk na životní styl, není kam jít. Pravičáci hubou největší, přisátí na státním cecku. To ti řeknou, že tohle ministerstvo děláme my, tamdleto D...., protože my tam máme, a oni zase...
No nic, něco veselejšího, ogare. Pověz, kde komu a jak poraděnko pomohl. Val to na nás. Kladné příklady táhnou.
Pakliže se bavíme o tom blogu prirodnibydleni.cz. Byl jsem nadšený touto myšlenkou, kterou jste zde uvedl - už jen proto, protože nyní řeším podobný projekt - tzn prezentovat své myšlenky, přístupy atd. obecně "Učit své zákazníky". Obrovské zklamání přinesly videa. První věc - očekával jsem více jak 50 tis přehrání (nee, to ani náhodou nemá, avšak to nevypovídá o "konverzi" pokud by byla i 10% byla by to pecka-což smekám, protože), druhá věc - řeknu to laicky - scénář hrozný. Mluví o něčem, ale nevysvětluje proč, neuvádí příklady, ani žádné technické výkresy - grafiky, proč zrovna toto řešení je skvělé a čím se hlavně liší od stávajících. Nevzbuzuje zvědavost - prostě nic, je ploché... Viděli jsme s kolegou dvě videa a u každého jsme se naštvali a třetí už jsme si ani nepustili... škoda
A v tom to možná je. Oni si nedělají hlavu s tím, jestli je to dokonalé, má to scenář, logickou argumentaci atd. Prostě to udělají a hlavně se dokáží medialně zviditelnit. A pak další rozhovor a další blog. A když je tak vidět a byl už i v televizi, tak přeci musí být odborník. Takže pokud opravdu něco umí, časem to uspěch přinese a hlavně se celý kolotoč opakuje a je z vás tím víc odborník, čím víc jste vidět... Címž vůbec nechci zpochybnit poradenské a jiné kvality pana Vlacha a jeho klientů.
Vycházím z vlastní zkušenosti, kdy mi "agenturou" byl nabídnut tento způsob prezentace mého projektu. Bylo mi přímo řečeno, že princip je takový, že se nachystají články na dané téma, které se pak pošlou (nejlépe v létě nebo okolo vánoc) redaktorům do časopisů. Ti jsou rádi, že nemusí nic vymýšlet, nikam běhat a takto od stolu vytvoří pokud možno celý seriál na pokračování. V těchto článcích se pak "náhodně" ptá redaktor právě Vás, nebo jen zmíní Váš projekt jako příklad, později už udělá na dané téma odbornější článek jen s dotazy s Vámi, nebo skupinou odborníků atd. A když se to udělá dobře, tak už Vás jednoho dne kontaktují redaktoři těch "lepších a odbornějších" časopisů, kteří mají zrovna dané téma na starosti a celé kolečko se opakuje... K tomu vlastní blog a práce s ostatními sociálními medii...On to popisuje i Tim Ferriss ve čtyřhodinovém pracovním týdnu. Někde je tam popis jak se stát odborníkem. A sedí to dokonale. Když si toho začnete všímat, objevíte to u spousty témat.
Nejsme ve při. O tomhle si nedělám iluze a to vím. Jen se mi občas nechce věřit, že to zveřejňují jen tak, z lenosti, že si za to nenechají pořádně zaplatit na fakturu na firmu. Ale třeba to jen nevím.
Nebo tam mají tichou dohodu, my vás mizerně platíme, chceme 3 články denně, což nemůže kvalitně zvládnout ani ten největší borec, a na oplátku si můžete přikrádat, inkasovat do kapsičky, a zveřejňovat šrot.
Tohle je prachsprostá zlodějina. Tihle lidé sami dokázali mnohem méně než jejich klienti. Přečte si podklady, napíše jakési řešení, přidá pár obecných rad z wikipedie a je vyděláno. Ve výsledku mi ani nevadí ta hodinovka. Kdyby to dělali levněji, tak by to chtělo víc lidí a bylo by jasně vidět, že to je k ničemu. Člověk který může dát 8000 za jednu konzultaci pravděpodobně bude mít i kapitál k tomu aby udržel firmu nějakou dobu při životě. Zisk sice nebude, ale co. Mr. konzultant to hodí na začátečnické chyby, nepřízeň trhu, silnou konkurenci, nekalé konkurenční praktiky....nebo cokoli co mu krachující podnikatel uvěří.
To je totéž jako seo konzultanti, kteří prodávají práci copywriterů s 99,99% marží. A další taková individua.
Chytrý způsob jak přijít k penězům, to rozhodně. Takový hezky český :D