Pakliže se bavíme o tom blogu prirodnibydleni.cz. Byl jsem nadšený touto myšlenkou, kterou jste zde uvedl - už jen proto, protože nyní řeším podobný projekt - tzn prezentovat své myšlenky, přístupy atd. obecně "Učit své zákazníky". Obrovské zklamání přinesly videa. První věc - očekával jsem více jak 50 tis přehrání (nee, to ani náhodou nemá, avšak to nevypovídá o "konverzi" pokud by byla i 10% byla by to pecka-což smekám, protože), druhá věc - řeknu to laicky - scénář hrozný. Mluví o něčem, ale nevysvětluje proč, neuvádí příklady, ani žádné technické výkresy - grafiky, proč zrovna toto řešení je skvělé a čím se hlavně liší od stávajících. Nevzbuzuje zvědavost - prostě nic, je ploché... Viděli jsme s kolegou dvě videa a u každého jsme se naštvali a třetí už jsme si ani nepustili... škoda
A v tom to možná je. Oni si nedělají hlavu s tím, jestli je to dokonalé, má to scenář, logickou argumentaci atd. Prostě to udělají a hlavně se dokáží medialně zviditelnit. A pak další rozhovor a další blog. A když je tak vidět a byl už i v televizi, tak přeci musí být odborník. Takže pokud opravdu něco umí, časem to uspěch přinese a hlavně se celý kolotoč opakuje a je z vás tím víc odborník, čím víc jste vidět... Címž vůbec nechci zpochybnit poradenské a jiné kvality pana Vlacha a jeho klientů.
Vycházím z vlastní zkušenosti, kdy mi "agenturou" byl nabídnut tento způsob prezentace mého projektu. Bylo mi přímo řečeno, že princip je takový, že se nachystají články na dané téma, které se pak pošlou (nejlépe v létě nebo okolo vánoc) redaktorům do časopisů. Ti jsou rádi, že nemusí nic vymýšlet, nikam běhat a takto od stolu vytvoří pokud možno celý seriál na pokračování. V těchto článcích se pak "náhodně" ptá redaktor právě Vás, nebo jen zmíní Váš projekt jako příklad, později už udělá na dané téma odbornější článek jen s dotazy s Vámi, nebo skupinou odborníků atd. A když se to udělá dobře, tak už Vás jednoho dne kontaktují redaktoři těch "lepších a odbornějších" časopisů, kteří mají zrovna dané téma na starosti a celé kolečko se opakuje... K tomu vlastní blog a práce s ostatními sociálními medii...On to popisuje i Tim Ferriss ve čtyřhodinovém pracovním týdnu. Někde je tam popis jak se stát odborníkem. A sedí to dokonale. Když si toho začnete všímat, objevíte to u spousty témat.
Nejsme ve při. O tomhle si nedělám iluze a to vím. Jen se mi občas nechce věřit, že to zveřejňují jen tak, z lenosti, že si za to nenechají pořádně zaplatit na fakturu na firmu. Ale třeba to jen nevím.
Nebo tam mají tichou dohodu, my vás mizerně platíme, chceme 3 články denně, což nemůže kvalitně zvládnout ani ten největší borec, a na oplátku si můžete přikrádat, inkasovat do kapsičky, a zveřejňovat šrot.