Současné kalamitní přívaly sněhu a rekordní mrazy opět prověřily kvalitu sjednaných pojištění občanů i firem. To se ukazuje při jejich likvidaci, když pojistné plnění nepokryje vzniklou újmu.
Asociace českých pojišťovacích makléřů chápe rozčarování všech klientů pojišťoven, kteří začínají zjišťovat, že za škody z přetrvávající sněhové nadílky obdrží méně peněz, než očekávali. Bohužel se ukazuje, že z extrémních zim uplynulých let se někteří klienti příliš nepoučili a stále nevěnují svému pojištění dostatečnou pozornost,
připomíná Zdeněk Voharčík, předseda Asociace českých pojišťovacích makléřů.
Klienti by si ve svém vlastním zájmu měli zkontrolovat hlavně tyto skutečnosti:
- Zahrnuje jejich pojištění staveb či domácností i pojištění proti škodám způsobeným mrazem a sněhem?
- Je pojištění sjednáno na novou, nebo časovou cenu?
- Byla smlouva aktualizována s ohledem na inflaci a změny v majetku?