Naštvaný nebo znuděný obchodník kšefty nepřiláká. Pracujte s emocemi

26. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Není nic horšího, než když se zpoza pultu dívá prodavačka s nepříjemným výrazem. Ta vám byznys určitě nepozvedne. Donuťte ji k úsměvu, nebo ji vyměňte.

Říká se, že emoce, které člověk vyzařuje, se mu z okolí vrací. Naštvanému a nepříjemnému obchodníkovi se zdaleka nebude dařit tak, jako tomu, co má od rána do večera ústa od ucha k uchu. S emocemi se dá pracovat. Proto, i když ráno vstanete levou nohou, je možné náladu ovlivnit. Jen to chce krapet vědomého snažení se a jednoduše se myšlenkami k lepšímu naladění navodit.

Čtěte také: Bez emocí se v podnikání neobejdete, tvrdí podnikatelští matadoři


Autor: 258398

Zaměstnanec s takovýmto výrazem vám může akorát uškodit. 

S tímto tvrzením, že emoce ovlivňují druhé, souhlasím, samotnému se mi několikrát stalo, že jsem svým přístupem, ať už negativním nebo pozitivním, ovlivnil své okolí. Ať už jde o paní na přepážce v bance, nebo o prodavačku v obchodě, prozradil Vladimír Dědek, školitel, který se věnuje osobnostnímu růstu.

Mohlo by vás zaujmout: 7 věcí, které nikdy neříkejte svým zaměstnancům

Nepříjemný zaměstnanec může váš byznys ohrozit

Příjemný a usměvavý člověk

Milý člověk vytváří příznivé prostředí, v jeho blízkosti je lidem, jakožto zákazníkům, dobře. Svou pozitivní energií dokáže ovlivnit, a to i dokonce člověka, který zrovna nemá dobré dny. Příjemná atmosféra nabádá k příjemnému vyjednávání. Co je příjemné, to láká, proto mají lidé tendenci se vracet.

Nepříjemný, odměřený člověk

Člověk, který kolem sebe šíří negativní energii, bude naopak lidi odpuzovat. Jeho blízkost vytváří nepříjemné prostředí, do kterého se zákazníci neradí vrací. Můžete mít ve svém obchodě sebelepší produkty, pokud je však bude nabízet někdo, kdo má k úsměvu daleko, zůstanou v regálech. 

Podívejte se do galerie na koncert výrazů. S kým bude radost obchodovat a koho vezmete obloukem?

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).