Nákup v e-shopu má a bude mít vždy jednu z největších nevýhod, zboží si nelze důkladně prohlédnout. Tento nedostatek mohou e-shopaři částečně vykompenzovat kvalitními produktovými fotografiemi. Rady, jak na kvalitní produktový obrázek, jsme na serveru Podnikatel.cz nabízeli nedávno.
Čtěte: Podrobný manuál, jak si vytvořit produktovou fotku. Pomůže vám navýšit zisk
Odborníci se shodli, že kvalita produktové fotografie výrobků v e-shopu se nesmí podcenit: S produktovou fotografií je to stejné jako s ostatními nástroji online marketingu. Na určité úrovni si člověk vše dokáže spravovat svépomocí, ale pokud chce v podnikání růst, tak dříve nebo později bude potřebovat pomoc od profesionála,
říká David Makovský z Atin Studia.
Čtěte také: 5 přešlapů, které (nejen) e-shopy dělají v souvislosti s obsahem
V oblasti prezentace zboží v e-shopu se objevují nové trendy. Jedná se o 3D náhledy, které zákazníkovi umožňují si výrobek prohlédnout ze všech stran. Může tak prozkoumat všechny detaily. 3D náhledy zvyšují pravděpodobnost nákupu a zajišťují vyšší zisk. Obecně moderní technologie, které zákazníkům usnadňují nakupování v e-shopech, zvyšují jejich loajalitu a e-shopy odlišují od konkurence.
Příkladem je 3D nebo 360° stupňová fotografie, která dokáže zákazníkovi představit předmět ze všech stran bez nutnosti zobrazení desítek fotografií. Díky tomu získává zákazník efekt rotujícího 3D předmětu, který si může libovolně přiblížit či oddálit,
říká Hana Mráčková ze společnosti PhotoRobot, která se na produktovou fotografii specializuje.
Malé rozlišení fotografií má sice tu výhodu, že příliš nezatěžuje načítání stránky, nakupujícímu však neposkytuje reálný obraz daného zboží. V případě dražších produktů jako je například elektronika nebo oblečení jsou 3D náhledy zákazníky nejžádanější.