Názor k článku Nebuďte lama, naučte se správně komunikovat s ajťákem od Alci - Jo, tak tohle je presne situace kdyz se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2010 18:21

    Alci (neregistrovaný)
    Jo, tak tohle je presne situace kdyz se stretne necviceny manazer s IT a pak potrebuje resit, ze ajtaji sou problem :) Jinak clanek ma v sobe bohuzel tak pulku nepravdivych a zkreslujicich informaci, ze se bojim tu druhou poslat svemu manazerovi, aby "jeho jazykem" pochopil, kde je pricina jeho stretu s IT. Typicky "nejcastejsi hlasky". Takhle teda nikdo ve firme nemluvi, ani podobne. Malokdo vysvetluje problemy manazerum v reci, ktere nerozumi, dokud se nezeptaji v cem je problem. A i pak se kazdy snazi jim to priblizit na prikladu, protoze cilem ajtaka je presvedcit vedeni, ze to nejde a to se nemuze povyst tim, ze budete mluvit cizim jazykem. Za dalsi, ajtak nema problem s komunikaci s neznalym uzivatelem, to je mytus. Ja to rad kazdemu ukazu, vysvetlim. Problem je, kdyz musite to same tomu samemu cloveku vysvetlovat po pate a stejne to nepomaha. Ajtaka nestve neznalost, ale neschopnost/lenost se neco naucit (cemuz nerozumi, protoze je ajtakem prave proto, ze ho nove informace pritahuji).

    S body se souhlasit da. Osobni zkusenost rika, ze ajtak se brani "nejasnemu zadani", nicmene! bod 3 ma chybu, manazer NEMUZE vymyslet presne zadani, kdyby to slo, muze si to udelat sam. Spatne jednani je, kdyz manazer rekne "udelejte neco jako... aby to ...". Jeste horsi kdyz se snazi rict jak presne se to ma udelat, pak neni pro ajtaka rict, proc to tak nejde. Zakladem uspechu u nas na odmitavy postoj IT je "tak navrhnete jine reseni jak si ho predstavujete, zitra/pozitri si na to sednem". To umlci kazdeho. IT vzdycky s nejakym resenim prijde, to je jeho prace a manazer ho ma bud odsouhlasit, nebo se postavit do role uzivatele, ze to nesplnuje zadani, protoze je potreba resit situaci...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).