Vlákno názorů k článku Nebuďte lama, naučte se správně komunikovat s ajťákem od Karel - Trapnější článek tu snad ještě nevyšel.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 11. 2010 15:47

    Michael Hovorka, šéfredaktor
    Dobrý den,

    prosím, berte ten text s nadhledem ;o)

    Určitě nebylo účelem ajťáky jakkoli ponižovat, naopak. IT oddělení je mi například v našem vydavatelství to nejmilejší ;o)

    Hezký den,

    Michael Hovorka
  • 11. 11. 2010 16:45

    Ed. (neregistrovaný)
    Ja jsem "Ajtak" a presne tam vidim sve "hadky" s ex-vedenim o tom ze bych rad 'presnejsi' zadani a nejen 'tady by to melo fungovat nejak jako na predchozim projektu. Clovek se pak nemusi rozcilovat kdyz najdnou dojde ze sice takhle to na minulem projektu fungovalo ale oni to chteji precijen trochu jinak.. :)

    Takze podle meho velmi vystizne :)
  • 12. 11. 2010 7:14

    balki (neregistrovaný)
    Ja by som to pririvnal k montovaniu auta :
    Tu mate malotraktor a o dva tyzdne chcem z toho mat luxusnu limuzinu. Este nevieme, kolko by to malo mat kolies, nechajte to volitelne od 0 po 33. Zakaznik sice volant pozaduje, ale ja si myslim, ze mu dame nieco extra a bude sa to soferovat same. Karoseriu mozte urobit zatial z bakelitu, no potom ju zamenime za titanovu zliatinu.

    ***Cenzurovana pasaz nadavania mechanikov, ze sa to neda spravit*****

    Nehovorte mi, ze sa to neda, myslite pozitivne. Je sice tesne pred fajrontom, ale zajtra chcem o 12:00 hod vidiet prototyp.
  • 14. 11. 2010 18:21

    Alci (neregistrovaný)
    Jo, tak tohle je presne situace kdyz se stretne necviceny manazer s IT a pak potrebuje resit, ze ajtaji sou problem :) Jinak clanek ma v sobe bohuzel tak pulku nepravdivych a zkreslujicich informaci, ze se bojim tu druhou poslat svemu manazerovi, aby "jeho jazykem" pochopil, kde je pricina jeho stretu s IT. Typicky "nejcastejsi hlasky". Takhle teda nikdo ve firme nemluvi, ani podobne. Malokdo vysvetluje problemy manazerum v reci, ktere nerozumi, dokud se nezeptaji v cem je problem. A i pak se kazdy snazi jim to priblizit na prikladu, protoze cilem ajtaka je presvedcit vedeni, ze to nejde a to se nemuze povyst tim, ze budete mluvit cizim jazykem. Za dalsi, ajtak nema problem s komunikaci s neznalym uzivatelem, to je mytus. Ja to rad kazdemu ukazu, vysvetlim. Problem je, kdyz musite to same tomu samemu cloveku vysvetlovat po pate a stejne to nepomaha. Ajtaka nestve neznalost, ale neschopnost/lenost se neco naucit (cemuz nerozumi, protoze je ajtakem prave proto, ze ho nove informace pritahuji).

    S body se souhlasit da. Osobni zkusenost rika, ze ajtak se brani "nejasnemu zadani", nicmene! bod 3 ma chybu, manazer NEMUZE vymyslet presne zadani, kdyby to slo, muze si to udelat sam. Spatne jednani je, kdyz manazer rekne "udelejte neco jako... aby to ...". Jeste horsi kdyz se snazi rict jak presne se to ma udelat, pak neni pro ajtaka rict, proc to tak nejde. Zakladem uspechu u nas na odmitavy postoj IT je "tak navrhnete jine reseni jak si ho predstavujete, zitra/pozitri si na to sednem". To umlci kazdeho. IT vzdycky s nejakym resenim prijde, to je jeho prace a manazer ho ma bud odsouhlasit, nebo se postavit do role uzivatele, ze to nesplnuje zadani, protoze je potreba resit situaci...
  • 22. 1. 2011 1:23

    Jerry12 (neregistrovaný)
    Vas komentar k clanku ma pro vsechny neIT manazery/podnikatele vetsi hodnotu nez clanek sam. Krasne receno.
    Jeste bych dodal, ze cely clanek se toci okolo toho jak ITaci ziji v jinem svete, ale vubec neresi proc je tak trochu jiny a proc mluvi trochu divne a pozaduji zadani v presnych pojmech, kterym nikdo jiny nerozumi.
    Duvod je docela jednoduchy. IT pracovnik pracuje s pocitaci a ty neznaji "jakoby", "podobne", "asi", "predpokladame" a proto je v zadani nemuze akceptovat ani on. Lidska komunikace je pomerne nepresna a spoustu prace nechava na intuici a zvyklostech. Pocitace jsou bohuzel/nastesti pedanticke kramy bez predstavivosti. Proto aby mohlo IT neco efektivne tvorit, tak potrebuje VELMI presne znat mantinely ve kterych se bude tvorit. Prirovnani: Predstavu toho jak vypada stojici rodinny dum na zahrade ma asi kazdy a proto dohodnout se se stavarem postaveni bazenu nebude vetsi problem. Jeho a vase predstava bazenu jsou si celkem blizke i kdyz on vidi podrobnosti. Predstavu o tom jak funguje firemni IT infrastruktura nemami mimo IT oddeleni vetsinou nikdo a proto je dohodnuti cehokoliv horor. Ve vetsich firmach je opravdu potreba "kravatak", ktery pracuje jako tlumocnik. Setri to cas, penize, sediny, ajtaky, marketaky, asistentky, ekonomy, uklizecky a vubec vsechny co by pri krachu prisli o praci.

    Moje obhajobu blaznu z IT, ktera ukazuje proc jsme trochu blazni a proc je potreba na nas byt hodni (kazde jeji zopakovani nekomu mimo IT prodlouzil zivot vsech ITaku dohromady o hodinu :-)):
    Pocitac za kterym prave ted sedite ma v sobe software na kterem celkem spolupracovalo nekolik tisic az desitek tisic lidi po dobu delsi nez 20 let. Pro to abyste ted videli muj prispek bylo napsano hodne pres 100 milionu radku zdrojoveho kodu (delka radku je v prumeru stejna jako v knizce A5) a kazda gramaticka chyba, ktera v tech 100 milionech radku je muze zpusobit mensi nebo vetsi chyby vaseho pocitace. Vsechny hrube chyby zpusobuji zaseknuti programu. Ty opravdu nechutne zaseknou pocitac a pokud nekdo napsal opravdu velky blabol a pocitac ho nepochopil tak muzete prijit o ulozena data. Kvuli tomu musi byt nektere casti skoro bez chyb a je potreba hlidat jejich kvalitu, je jich tak odhadem nepatrnych 10 milionu. Nedivte se proto, ze po vas chceme trochu konkretnejsi pojmy nez ve kterych se spolu bavi normalni lidi. My si povidame s mimozemstany bez smyslu pro humor.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).