Hlavně by chtělo, aby Finanční správa vydala jednoznačné stanovisko, zda lze EET účtenku vystavit až v okamžiku, kdy se o ní prodejce technicky dozví. Pokud by stačilo vystavit účtenku až ve chvíli, kdy obchodníkovi dorazí např .e-mail z Paypalu o připsání platby, tak je Paypal dobře řešitelný pomocí automatického zpracování e-mailů (EET mail API), nebo voláním EET API z e-shopu po přesměrování zpět na e-shop po zaplacení. Malé e-shopy a drobní prodejci např. na Ebay by tak mohli jet dál bez složitých řešení. Bez stanoviska ale reálně hrozí, že podstatná část obchodníků Paypal přestane podporovat úplně. Pokud by se potvrdilo, že je třeba účtenku vystavit dříve, tak je řešení složité, někdy až na hranici proveditelnosti.
Chtít, aby subjekt evidoval tržbu ještě před provedením transakce kartou, je totální nesmysl a svědčí to o tom, jak kvalitní jsou úředníci Finanční správy. Chtějí víc a víc dat od firem, ale sami netuší co je to vlastně online transakce. Zjevně ani neví, že ty peníze chodí na bankovní účet obchodníka. Asi si myslí, že ty peníze vytahujeme hned z karty. A to vše za peníze daňových poplatníků.