Ne, slevovým portálům, říkají hoteliéři

15. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Hoteliéři odmítají slevové portály, přestože na ně česká klientela slyší. Jejich využívání má totiž svá rizika. Varují odborníci.

Hoteliérům se nelíbí slevové portály. Dokazují to výsledky průzkumu evropské konfederace asociací hotelů a restaurací HOTREC, který analyzuje využití slevových portálů hoteliéry. Využívá je pouze třicet procent provozovatelů hotelů. Nepřináší však více opakovaných hostů a zároveň snižují loajalitu jejich stálých klientů. Míní hoteliéři.

Využívání slevových portálů přispívá k úbytku hostů

Po průzkumu využití slevových portálů a jejich dopadu na úroveň kvality služeb v České republice, byl proveden podobný průzkum také na evropské úrovni. Z průzkumu vyplynulo, že hoteliéři mají jednotný názor. Masové a dlouhodobé využívání slevových portálů vede k úbytku opakovaných hostů. Během kampaně dochází ke zhoršování hodnocení hosty na recenzních stránkách až o deset procent.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Slevové portály využívá do třiceti procent hoteliérů. 

Nabídku služeb přes webové portály využívá do třiceti procent hoteliérů. Zhruba polovina během celého roku a další polovina pouze v době mimo sezónu. Většinou se provize slevových portálů pohybuje v rozmezí 21 – 30 % z celkové částky. Hlavním rizikem jsou vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení, negativní dopad na hodnocení kvality služeb prostřednictvím recenzí hostů a minimální konzumace hostů nad rámec předem zakoupených služeb ve speciálních slevách.

Čtěte také: Hotelů je jako smetí. Jak nezapadnout a přitáhnout klienty? Poradí odborníci

Je to relativně drahá forma propagace

Je jisté, že česká klientela na slevy slyší a tyto portály nabízí zejména mimo sezonu výrazně levnější ubytování. Podle názorů hoteliérů se jejich dlouhodobé využívání promítne do kvality poskytovaných služeb. Zprvu byly slevové portály využívány především jako výhodný marketingový nástroj. Vzhledem k cenám, za které se služby na portálech prodávají, a účtovaným provizím je to ale relativně drahá forma propagace. Podle odborníků má inzerování prostřednictvím slevových portálů smysl jako marketingový tah pouze v případě, kdy hotel zavádí nový produkt nebo se chce zaměřit na jinou část klientely.

Evropská konfederace připravuje vzdělávací materiály pro provozovatele hotelů. Ty mají upozorňovat na rizika využívání těchto systémů z hlediska ekonomiky provozů a dopady do rozvoje kvality služeb. Zároveň připraví metodické příručky, za jakých podmínek by tyto systémy měly být využívány.

Čtěte také: Slevové servery ubývají po desítkách. Jak bude slevový trh zanedlouho vypadat?

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).