Silvestrovský výpadek elektronické evidence tržeb (EET) naštěstí nepostihl vydávání účtenek.
Vydávání účtenek výpadek neohrozil
Výpadek se podle serveru HlídačEET.cz týkal pouze ADISu, tedy systému, který používají primárně pracovníci Finanční správy a na který je napojena i registrace k elektronické evidenci tržeb.
Čtěte také: Informační systém, na který bude napojena #EET, funguje jako T602 a zamrzává
Jak poté upřesnila Finanční správa, problém byl pouze u Daňového portálu, proto byly podnikatelům částečně nedostupné funkce registrace do EET, získávání certifikátů a přístup k součtům a přehledům vlastních tržeb. Tyto problémy však neměly absolutně žádný vliv na plynulost evidování účtenek, systém běžel standardně a bez výpadků,
upozornila Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy.
Vážný výpadek byl zatím pouze jediný
S reálným výpadkem se však systém EET potýkal 13. prosince loňského roku. „Žádný problém s EET nebyl,“ tvrdila po zveřejnění informací o problémech finanční správa. Neuběhla ani hodina a úřady obrátily a potíže přiznaly.
Systém EET měl tehdy asi půl hodiny problémy na příjmové části evidence, kdy byly některé datové zprávy odmítány s chybovou zprávou. Jak serveru Podnikatel.cz potvrdilo Generální finanční ředitelství (GFŘ), po ukončení plánované instalace úprav příjmové části EET se projevila na jednom z datových center chyba, v jejímž důsledku systém odmítal přijmout část tržeb, přibližně polovinu účtenek.
Čtěte více: Systém #EET měl ráno výpadek. Úřady to nejprve popřely, pak přiznaly barvu