Nebuďte „konzerva“, část investic do reklamy vsaďte na riziko

23. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
V marketingu sice platí některé osvědčené postupy, vždy byste ale podle odborníků měli vsadit pár žetonů na riziko poznání, protože risk je zisk.

Začátek roku se ve firmách nese ve znamení plánování investic, rozpočtů a dalších věcí. Mezi věci, které firmy řeší, patří i marketing a reklama. Rozhodně u reklamy ale zapomeňte na nepromyšlené investování, protože tím jen vyhodíte peníze z okna. Marketingové a reklamní kampaně totiž potřebují důkladně promyslet. Při jejich plánování se pak nebojte zapojit selský rozum a kreativitu. Risk je totiž zisk.

Část investic zariskujte

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Originální reklama se může vyplatit.

Při investicích do reklamy a plánování marketingových kampaní by firmy měly podle odborníků používat především selský rozum. Často se totiž stává, že nemluví jazykem zákazníka, ale pouze svým. Říkají „My umíme“, místo aby se ptaly „Co potřebujete?“. Plánování kampaní by společnosti proto měly věnovat dostatek času a pozornosti. Pochopit a správně nastavit portfolio prostředků pro propagaci konkrétního produktu je navíc čím dál složitější. Změny sice přicházejí pomalu, o to jsou ale významnější a mnohé z nich i trvalé. Někteří marketéři příliš váhají s testováním nových forem reklamy a komunikace a ve chvíli, kdy si to rozmyslí, je konkrétní forma třeba už na ústupu. Jsou samozřejmě osvědčené postupy, ale vždy je nutné vsadit pár žetonů na riziko poznání, protože platí, že risk je zisk. Obecně považuji za chybu přílišný konzervatizmus a zaslepenost, přílišné napodobování konkurence a neochotu brát odborníky z venku (nejen reklamní agenturu) jako důležitého člena týmu, upřesnil Jan Bárta, ředitel reklamní agentury Magic Seven.

Výše investic do marketingu není podle odborník tím hlavním, co určuje úspěch. Aby se peníze utracené za reklamu vyplatily, je třeba kampaně dobře naplánovat a vybrat ty správné formy. Pro střední a menší firmy to znamená především investování do nápadů, kreativity, hledání příležitostí a ne prosté zadávání inzerce, doplnil serveru Podnikatel.cz Jindřich Wiendl z reklamní a marketingové agentury emotion advertising. V této situaci by se měla maximální pozornost věnovat dokonalému poznání trhu, svým produktům a jejich pozici, konkurenci, trendům a inovacím, v zásadě marketingu, připojil se Jan Bárta.

Čtěte také: Mějte lepší „píárko“ než prezident. Budujte si dobré jméno

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Online reklama opět vzroste, ale …

Co se týče jednotlivých forem reklamy, poroste letos podle odborníků product placement, responzivní mikrostránky, internetové video pro všechny druhy zařízení a poroste i PR. Očekávám, že na úkor kvalitních a komplexních strategií budou klesat osamocené „výstřely do tmy“. Doufám, že z kopce dolů (v zájmu nás všech) pojede i reklama, která se chce líbit jen majiteli firmy, reklama, která nesměřuje ke svému cílovému publiku a reklama typu „ tisíc vší na myši“ – aneb dáme vám tam dospod taky logo, uvedl Jan Bárta. Zvýšení investic očekávají odborníci i v online reklamě. Otázkou však zůstává její přesná podoba. Internet je dnes zavalen balastem, kde většinou postrádáte relevanci příspěvků, možnost snadného ověření nezávislosti, pravdivosti atd. Násobně tohle platí o Facebooku, uzavřel Wiendl.

Čtěte také: Facebook nebo Twitter? Čtěte přestřelku názorů social marketérů

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).