GDPR je akorát jedna velká ptákovina. Moje zkušenost - přijdu na ČEZ s výpisem inkasa své staré matky a potřebuju zjistit, proč je záloha nastavena právě takto (nesmyslně nízko) a chci ji navýšit - nelze, bo GDPR - musím nejdřív přinést řádně ověřenou plnou moc nebo přitáhnout starou paní osobně...a podobných pakáren mám už za sebou víc...
A pokud vím, firmám to přineslo jen další papírování a buzeraci.
Ale to už platilo dávno před GDPR.
Ano, zvýšenou administrativní zátěž to opravdu přineslo, neboť, jak se uvádí přímo v názvu jedná se o obecné nařízení a je na správci (firmě) jaké si stanoví požadavky na zajištění souladu s GDPR. Stanovení požadavků a dokladování jejich naplnění si vyžádá jisté administrativní kroky.
Ne tak docela - dříve v těchto jednoduchých případech stačilo předložit vedle svého OP i OP matky, případně ještě neověřenou plnou moc - dneska se musíte kvůli každé blbosti táhnout na poštu, kde samozřejmě za ověření zaplatíte.
Pokud se týče firemního zabezpečení dat - jako malá firma mám jediný problém, a to internet - zákazníci se mi většinou ozývají na mail. Na mou otázku patřičnému úřadu mi došla odpověď ve stylu předpovědi počasí, takže případná kontrola může zkusit prolomit moje heslo a zbytek neřeším, protože nemám provozovnu a do mého soukromí nikdo cizí nemá přístup - dům je zabezpečený proti zlodějům, a to musí stačit - otázka je, jestli to bude stačit případné kontrole, protože stačí jeden pitomec a problém je na světě.
Přesně tak, mám podobnou zkušenost s bankou. Mamince jsem tam založila účet, aby jí na něj chodil důchod a mohla z něj hradit léky a další věci, které potřebuje. Je téměř imobilní, takže všechno za ní vyřizuji já. S účtem samozřejmě zacházet neumí, počítače jsou pro ni něco tak složitého (je jí 86 let), že se k nim neodvažuje ani přiblížit. Před GDPR jsem účet spravovala přes svůj mobilní telefon (mám účet u stejné banky). Po GDPR to už není možné, ke každému účtu musí být jiné telefonní číslo (Česká spořitelna). Takže to znamenalo buď zrušit účet, nebo mamince obstarat mobil. Udělala jsem to druhé. Takže teď ještě navíc platí poplatky za mobilní telefon a účet stejně obsluhuji já. Kdykoliv cokoliv potřebuji, musím mít její mobilní telefon, což je značně omezující. Nemůžu se třeba ani v práci podívat na zůstatek jejího účtu nebo na to, jestli jí už přišel důchod a jestli má všechno zaplaceno. Fakt pakárna.
Nehledě na to, že telemarketing funguje vesele dál a pořád mi volají nějací operátoři s nabídkou nesmyslných výrobků nebo služeb. Když jsem tuhle jednomu řekla, jestli ví, co je to GDPR, tak mi odpověděl, že neví, co to je. Jak může firma někoho takového zaměstnávat, když se o GDPR mele všude možně, na netu, v novinách, v televizi. To by musel být hluchý, slepý a úplně blbý, aby o tom nikdy neslyšel. Člověku to jenom ztěžuje život. Howgh !