Přístup k CSR (společenská odpovědnost) lidi ovlivňuje při rozhodování o nákupu, využití služeb dané firmy nebo při hledání nového zaměstnavatele.
Z výzkumu společnosti Ipsos vyplynulo, že klíčovou oblastí CSR, na kterou by se podle veřejnosti měly velké firmy soustředit, zůstává ochrana životního prostředí a oblast férového chování k zaměstnancům. K dalším oblastem podpory patří vzdělávání, pravdivá komunikace se zákazníky, rozvoj technologií a etika v podnikání.
Výsledky dále ukázaly, že 69 % Čechů se obecně zajímá o původ zboží, tedy o to, jaká firma vyrábí produkty, které nakupují. Pro 52 % lidí je také při nákupu produktů či služeb důležité, zda se firma chová společensky odpovědně. Odpovědné chování u svého zaměstnavatele považuje za důležité 78 % populace, a to zejména lidé s VŠ vzděláním.
Tématu CSR jsme se věnovali v článku Společenská zodpovědnost se brzy stane nutností. Koho se bude týkat povinně?