Nedostatek lidí mění vztah firem k zaměstnancům. Pružná doba je samozřejmostí

5. 4. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Nízká nezaměstnanost přináší pro pracující celou řadu výhod. Mění se vztah firem ke svým zaměstnancům. Některé benefity začínají být samozřejmostí.

Firmy ve vztahu k zaměstnanci považují za nejpodstatnější tzv. well-being. Jedná se o fyzické, duševní, finanční a spirituální zdraví člověka. Paradoxně ale velká většina zaměstnanců potvrzuje, že na to firmy nejsou připraveny. Ukázal to závěr studie Deloitte Globální trendy v oblasti lidského kapitálu, do které se zapojilo jedenáct tisíc respondentů ve 124 zemích světa, včetně České republiky.

Psali jsme: Chcete do firmy nalákat mladé zaměstnance? Musíte ji změnit

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

V České společnosti hraje velkou roli míra nezaměstnanosti. Nedostatek pracovní síly mění žebříček priorit firem. Téma osobní pohody se dostává v poslední době stále více do popředí, mimo jiné i díky současné nízké nezaměstnanosti a nastupujícím pracovníkům z řad generace mileniálů, uvádí Barbora Černíková z firmy Deloitte.

Zaměstnanci jsou si vědomi, že v této situaci mohou požadovat mnohem více. Některé benefity, na které dříve firmy nové lidi lákaly, se stávají naprosto běžnou věcí. Flexibilní pracovní doba usnadňující kombinaci pracovního a osobního života se stala téměř samozřejmostí, dodává Černíková.

Čtěte také: Jste firma pro skřivany, nebo sovy? Přizpůsobit pracovní dobu lidem se vyplatí

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Dalším trendem, který nasleduje well-being zaměstnanců, je problematika zaměstnaneckých dat a vnímání rizik s nimi spojených. Třetím českým trendem je pak posun od budování kariéry spíše k získávání zkušeností. Mezi pět nejvýraznějších trendů se pak v Česku dostalo personalizované a flexibilní odměňování a umělá inteligence, automatizace a robotika.

Společnosti se musí bavit s vnějším světem, aktivně řídit své zapojení a komunikaci o sobě, a investovat do ekosystému tak, že se budou ke všem zaměstnancům chovat férově a vytvářet pracovní prostředí podporující nejen kariéru, ale i well-being zaměstnanců, uzavírá Pavel Šimák, šéf týmu lidského kapitálu a globálních sdílených podnikových služeb Deloitte.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).