Nejhodnotnější značkou mezi fast foody je SUBWAY

28. 6. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Bagety a sendviče zajistily společnosti SUBWAY první místo ve světovém řebříčku nejhodnotnějších fast foodových řetězců. Přinášíme další krátké zprávy z byznysu

Nejhodnotnější značkou mezi fast foody je SUBWAY

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Bagety a sendviče zajistily společnosti SUBWAY první místo ve světovém řebříčku nejhodnotnějších fast foodových řetězců. 

Značka SUBWAY® se letos stala nejhodnotnější mezi fast foodovými řetězci. Meziročně její hodnota vzrostla o 12 % na téměř 17 milionů amerických dolarů a od roku 2006 se její hodnota zvýšila více než padesátkrát. SUBWAY je proto také první v kategorii skokan roku, protože její hodnota roste vůbec nejrychleji. Shodují se na tom hned dvě studie z USA, Harris Poll EquiTrend® Rankings a BrandZ TOP 100. Za úspěchem tohoto fast foodu stojí podle zjištění studií především vysoké hodnoty relevance a významné odlišnosti, které značku vymezují z řady jejích konkurentů. Výsledky těchto prestižních studií jsou určitě důležité nejen pro naši společnost, ale především pro naše franchisové partnery. Ti mohou ze sílící pozice a hodnoty značky významně profitovat. To je mimo jiné jeden z důležitých faktorů při rozhodování franchisantů o tom, pro kterou franchisovou síť se rozhodnou, komentuje úspěchy Martin Princ, manažer rozvoje sítě SUBWAY® ve střední a východní Evropě.

Řetězec v České republice aktuálně provozuje 11 franchisových restaurací a letos plánuje otevřít dalčí čtyři. Expandovat hodlá i v dalších zemí střední a východní Evropy, například v Rusku, v Gruzii nebo ve Slovinsku. Celkově má značka SUBWAY®, která vznikla v roce 1965, téměř 40 000 restaurací ve více než 100 zemích světa. Všechny jsou provozovány na základě franchisové licence.

Školství má být více cíleno na podmínky trhu práce

Pružně reagovat na situaci na trhu práce, přizpůsobit kvalifikační struktury podle jeho potřeb a podpořit prvotní uplatnění nebo rozvoj podnikání. To jou tři hlavní podmínky memoranda, které podepsala Hospodářská komoraÚřadem práce. Hospodářská komora začala už před časem prosazovat, aby vzdělávací politika a politika zaměstnanosti vytvořila celistvý souhrn opatření. Mladí lidé přicházející na trh práce ze systému vzdělávání nemohou často najít uplatnění ve vystudovaném oboru. I v případě, že práci najdou, musí čerstvé absolventy zaměstnavatelé zdlouhavě a nákladně vzdělávat a znovu kvalifikovat, uvádí k problematice Petr Kužel, prezident Hospodářské komory. Více se o této problematice můžete dočíst v článku Školy chrlí další nezaměstnané, je čas říci dost.

Česká republika se navíc k podobnému opatření už začátkem roku zavázala vůči Evropské unii, když slíbila, že co nejdříve zavede systémy podpory mladých lidí. Na mladé absolventy středních a vysokých škol by se mělo apelovat, aby se například za prací nebáli přestěhovat. Pokud člověk bude přesun odmítat a v daném regionu a oboru práce nebude, měl by se rekvalifikovat. Úřad práce také bude lidem do 30 let více pomáhat při hledání zaměstnání a Hospodářská komora zase nabízí podporu při zahájení podnikání.

Rodiče letos na dárcích za vysvědčení šetří

Konec školního roku znamená pro prodejce další možnost vyššího výdělku. Dárky za dobré výsledky stále častěji nakupují na internetu. Šetří jim to nejen čas, ale hlavně peníze. Přesto budou i letošní sumy investované do odměny za celooční snahu vysoké. Před koncem školního roku se obrat některých kategorií zboží zvyšuje až o 50 %. Podle informací obchodního portálu Aukro.cz vedou stavebnice Lego, herní konzole a také knihy. Už několik dní před vysvědčením zaznamenáváme u stavebnice Lego znatelný nárůst prodejů. Například v loňském roce se jich před vysvědčením prodalo dvakrát více než je průměr, říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. Dvojnásobně se v posledních dnech zvedl i prodej herních konzolí a v kategorii dětských knížek narůstají zhruba týden před vysvědčením prodeje o více než 100 % oproti průměru. Největší poptávka je po titulech Deník malého poseroutky, Lichožrouti nebo Malý miliardář.

ČNB ponechává úrokové sazby beze změny

Bankovní rada České národní banky rozhodla ponechat úrokové sazby na stávající úrovni. Dvoutýdenní repo sazba zůstává na 0,05 %, diskontní sazba na 0,05 % a lombardní sazba na 0,25 %. Oznámil to guvernér banky Miroslav Singer.

Repo sazba je základní měnověpolitická úroková sazba ČNB, kterou je úročena nadbytečná likvidita komerčních bank stahovaná ČNB prostřednictvím takzvaných dvoutýdenních repo tendrů.

Diskontní sazba je výraz pro měnověpolitickou úrokovou sazbu, která zpravidla představuje dolní mez pro pohyb krátkodobých úrokových sazeb na peněžním trhu. ČNB ji využívá k úročení přebytečné likvidity, kterou banky u ČNB uloží přes noc v rámci takzvané depozitní facility.

Lombardní sazba pak představuje horní mez pro pohyb krátkodobých úrokových sazeb na peněžním trhu. ČNB ji využívá k úročení likvidity, kterou poskytne přes noc bankám v rámci zápůjční facility.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).