Měšec.cz: Nejlepší finanční reklamy má Česká spořitelna a Home Credit

30. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Již posedmé byli vyhlášeni vítězové ankety Nejlepší finanční reklama roku 2008, kterou pořádá finanční server Měšec.cz. Čtenářům se v loňském roce nejvíce líbil spot České spořitelny. Odborná porota vyzdvihla na první příčku reklamu společnosti Home Credit. Do soutěže se zapojilo 26 klipů finančních institucí působících v České republice.

Sedmý ročník ankety o Nejlepší finanční reklamu za rok 2008 zná své vítěze. O přízeň veřejnosti a odborné poroty bojovalo letos 26 reklamních spotů finančních institucí vysílaných v loňském roce v některé z českých televizí. Anketu uspořádal finanční server Měšec.cz.

Jedinou společností, která obhájila své výsledky z loňského ročníku, je Home Credit. Odborná porota její klip ocenila jako nejlepší finanční reklamu roku 2008 a ve čtenářském hlasování si spot udržel výbornou druhou pozici. Celá série televizních reklam, která sází na humor, kvalitní herecké obsazení a vtipné paralely procesů finančních institucí s běžným životem, se společnosti Home Credit výborně vyplácí. Čtenáři na první místo vyzdvihli televizní reklamu České spořitelny. Fotbalista Petr Čech však boduje nejen u diváků, ale také u odborné poroty, která spot zařadila na 3. pozici. V loňském roce se přitom Česká spořitelna mezi prvních pět nejlepších vůbec nedostala.

Stejný počet bodů jako Česká spořitelna získaly od odborné poroty klipy finančních domů GE Money Bank a Komerční banky. První z nich vsadil na formu hudebního klipu a motto „Splátka je splátka”. Většina porotců hodnotí kladně jasné sdělení ve spojení s dobrým nápadem. Spot Komerční banky má naopak téměř filmové aranžmá a stylizaci. Podle poroty jde o „vkusně provedené ztělesnění finančního produktu” v podobě zámožné dámy.

V anketě bodoval také loňský obhájce vítězství v hlasování čtenářů Česká pojišťovna. Porotu (2. místo) i veřejnost (4. místo) pravděpodobně nejvíce zaujalo technické řešení reklamy bez jediného střihu a tedy „velmi povedená, originální obrazová zkratka”. Klipy pojišťoven reprezentuje také na čtenářské bronzové příčce UNIQA pojišťovna, nováček ve výsledkové listině. Let do vesmíru místo důchodu by si nechal líbit každý.

Raiffeisenbank po svém spojení s eBankou komunikuje především výhodnost svých produktů bez nepříjemných poplatků. To, že se jí to alespoň prostřednictvím reklamy daří, je vidět z 5. místa v hlasování veřejnosti.

skoleni_8_1

Z výsledků soutěže je patrná tendence využívat ve finančních reklamách mikro příběhy, nejlépe s vtipnou pointou. Nicméně vtip není jediným způsobem, jak zaujmout – vždy je totiž tím nejdůležitějším aspektem úspěšné reklamy jednoduchost a srozumitelnost sdělení, které chce instituce svému klientovi předat, upřesňuje Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor serveru Měšec.cz.

Odborná porota byla složená ze zástupců mediálního, reklamního a akademického prostředí. Přehled hodnocení každého z porotců, včetně textového vyjádření, je k dispozici na stránkách ankety. Podrobný článek mapující letošní výsledky bude vydán zítra na serveru Měšec.cz.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).