Podle skoro třetiny dotázaných lidí je největší slabinou tuzemských e-shopů špatná a nepružná komunikace. Nemoderní design pak uvedlo jako problém 22 % respondentů a nedostatečné popisky a fotky zboží 18,5 % uživatelů. Vyplývá to z průzkumu, který mezi 900 lidmi uskutečnila společnost Shoptet.
Komunikace je největší slabinou e-shopů
Nejvíce respondentů (29,5 %) vybralo jako největší slabinu tuzemských e-shopů špatnou a nepružnou komunikaci. Proto je důležité kvalitně komunikovat všemi možnými kanály. To bohužel stále velké procento e-shopařů neumí. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů neví,
komentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Pro více než pětinu respodentů zůstává “bolavým místem” českých online obchodů jejich vzhled. Podle 18,5 % dotázaných by e-shopy měly zapracovat na svých fotografiích a popiscích. Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde,
doplnil Miroslav Uďan.
Lidé chtějí dopravu zdarma
Průzkum názorů zákazníky na služby e-shopů uskutečnila nedávno také Asociace pro elektronickou komerci. Z něj vyplynulo, že pro více než dvě třetiny lidí je doručení zdarma velkým lákadlem a že většina zákazníků primárně hledá e-shop, které dopravu zdarma nabízí. Doprava zdarma působí na zákazníky vždy pozitivně, o tom není pochyb,
komentoval Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Výzkum se také zaměřil na hodnotu nákupu, od které zákazníci dopravu zdarma očekávají. Takovou psychologickou hranicí je 1000 Kč, jak uvedlo 78 % respondentů našeho výzkumu,
doplnil Vetyška.
Čtěte více: Zvažte v e-shopu dopravu zdarma, většina lidí ji vyhledává