Nekonečný příběh, další podvodné e-shopy na scéně

7. 10. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Navzdory neustálému varování před podvodnými e-shopy sedla řada lidí opět na lep dalším (možná těm stejným) vykutáleným podnikavcům. Konkrétně jde o e-shop Rajnakupu.eu, na který upozornilo na konci září sdružení Spotřebitel net. E-shop inkasoval peníze a nedodával za ně žádné zboží. Kontaktní telefon byl vypnutí a stejně tak obchod nereagoval ani na e-maily.

Na sdružení se obrátilo řada oklamaných zákazníků. Spotřebitel net teď chystá hromadné trestní oznámení na tento e shop a vyzývá další okradené, aby se na sdružení obrátili a připojili se k trestnímu oznámení. Kontaktovat sdružení lze na telefonu 775 476 080 (pracovní dny od 9 do 17 hod.), nebo e – mailem na spotrebitel@spo­trebitel.net.

Spotřebitelé by si měli dávat ale pozor i na další podvodné e-shopy. Mezi další takové patří například Eshop-minimarket.cz. Už na první pohled se dá usoudit, že za tímto falešným obchodem budou stát zřejmě stejní lidé. E-shop je udělám takřka identicky jako Rajnakupu.eu a také kontaktni adresa směřuje do stejné obce, do Domašína – Strmilova.

Jako prozovatel e-shopu je navíc uvedena Zdeňka Říhová, která dříve “proslula” falešnými e-shopy Eshop-knihy.cz a Eshop-galanterie.cz. Zůstává však otázkou, zda stojí za podvodem opravdu Říhová. V minulosti se totiž několikrát stalo, že podvodníci napsali do kontaktů e-shopu podnikatele, který o tom vůbec netušil. Teprve, když se na něj obrátila policie, tak zjistil, že “provozuje” e-shop.

Oproti dřívějšku už také neplatí, že podvodníci vyžadují pouze platby předem. Klidně zákazníkům nabídnou i dobírku, čímž sice nezískají peníze, ale zase o něco zvýší svoji důvěryhodnost. Každopádně stále platí rada odborníků, než se rozhodnete zakoupit zboží v neznámém e-shopu, hledejte na něj reference a obchod si prověřte. Čtěte více: Pozor na platby předem, s podvodnými e-shopy se roztrhl pytel

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).