Po dni dopravy zdarma přichází některé e-shopy s další akcí, kterou se inspirovaly v zahraničí. Jedná se o tzv. Black Friday, který obchody převedly do českého internetového prostředí. Dnes, a u některých e-shopů dokonce celý víkend, tak bude řada zboží výrazně zlevněna. Počet kusů však je limitován a zákazník tak musí být ve střehu a vybrané zboží nakoupit rychle.
Čtěte také: Dnes startuje Den dopravy zdarma, vyplatí se však samotným e-shopům?
Black Friday má CZC.cz, Alza.cz nebo Apple store
Od velké akce Den dopravy zdarma uplynuly teprve dva týdny a tuzemské e-shopy přichází s další akční nabídkou, která slaví úspěch v zahraničí. Některé z nich dnes nabídnou v rámci akce Black Friday mnoho zboží ve slevě. Ceny u vybraných produktů dnes například snížil obchod s počítači a elektronikou CZC.cz. Slevy se většinou pohybují v rozmezí 10 až 40 procent a týkají se notebooků, mobilů, tabletů, ale i dalších věcí. Akční ceny nabídneme na mobily, tablety, notebooky, fotoaparáty, navigace i na vybraný software. Do nabídky jsme zařadili také počítačové příslušenství a dokonce i komponenty,
uvedl marketingový ředitel CZC.cz Kamil Demuth. Akce na CZC.cz trvá do dnešní půlnoci.
Jenom v pátek nabídne slevy na vybrané zboží také obchod Apple Store, který zároveň upozorňuje, že prodejní ceny jsou omezeny skladovými zásobami. Akci Black Friday dnes odstartovala také Alza.cz, která ji uspořádala již před rokem. Na rozdíl od CZC.cz a Apple Store spustí Alza.cz akci až v 8 hodin ráno. Zároveň však Black Friday u Alzy potrvá až do nedělní půlnoci.
Celkem Alza.cz nabídne 130 druhů zboží s průměrnou slevou 30 %. Třetina nabízeného zboží bude prodána se slevou vyšší než 50 % a maximální výše slevy dosahuje 80 %. V loňském roce zájem o akci Black Friday XXL předčil všechna naše očekávání a dokonce na několik minut přehltil naše webové servery. Zaznamenali jsme i náš interní prodejní rekord, kdy bylo 200 kusů akčních notebooků prodáno během 1 minuty,
dodal Oldřich Kurz z Alza.cz.
Jak uvedla Alza.cz, jednotlivé zlevněné položky bude uvolňovat postupně v určitém časovém intervalu, konkrétně po půl hodině. Počet zlevněného zboží bude limitován a zákazníci uvidí počet dostupných a ubývajících kusů produktu. Po vložení produktu do košíku zůstane zboží rezervováno po dobu 10 minut, a pokud zákazník nedokončí nákup, produkt se uvolní pro další uživatele. Celkově pro letošní rok připravila Alza.cz v rámci akce Black Friday 14 tisíc kusů zboží v celkové hodnotě 11,8 milionu korun.
Čtěte také: Vánoce způsobují nákupní horečku. Víme, jak na nich vydělat více
Také další e-shopy nabízí předvánoční slevy
Jak Alza.cz, tak CZC.cz si od akce hodně slibují. Letošní „předvánoční sezónu“ de facto nastartovala devizovou intervencí Česká národní banka, ale i přesto očekáváme, že letošní Black Friday bude ještě o řád úspěšnější, než ten loňský,
potvrdil Oldřich Kurz z Alza.cz. Obecně předvánoční nákupy tvoří asi 30 % z celoročních tržeb a předpokládáme, že právě Black Friday bude podnětem ke koupi pro všechny, kteří zatím váhají,
připojil se Kamil Demuth z CZC.cz.
Server Podnikatel.cz oslovil i další velké hráče na trhu, zda akci Black Friday nebo jí podobnou také plánují. Třeba Kasa.cz na dnešní den sice nic nepřipravila, avšak pro své zákazníky připravuje něco podobného. Na rozdíl od Black Friday se však bude jednat o vícedenní speciální předvánoční akci,
upřesnila serveru Podnikatel.cz Andrea Čižmářová, marketingová ředitelka Kasa.cz. Podobně se vyjádřil též obchod Mall.cz. Přímo Black Friday nechystáme, ale mimořádné slevy máme. Od úterý do této neděle u nás běží Předvánoční výprodej,
komentovala Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz
Co je Black Friday
Black Friday je každoroční předvánoční akcí, která probíhá vždy v pátek po Dni díkuvzdání. Brzy v pátek, většinou v 6 hodin ráno (v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již v 5 či 4 hodiny ráno), se otevřou kamenné obchody, které zákazníkům nabídnout určitý počet zlevněného zboží. Ti pak kolikrát mezi sebou soutěží o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci a stihne ho zakoupit. Tržby obchodníků dosahují během Black Friday až několika miliard dolarů.
E-shopy berou inspirace ze zahraničí
Stejně jako v Česku, i v USA probíhá akce dnešní den. Akce Black Friday není jedinou akcí, ve které se tuzemské e-shopy inspirovaly v zahraničí. Před dvěma týdny též proběhla akce Den dopravy zdarma, kterou organizuje srovnávač Heureka.cz a které se letos zúčastnilo 926 českých e-shopů. Během tohoto dne zákazníci utratili 181,7 milionu korun. Celkový počet objednávek překonal hranici 110 tisíc a průměrná hodnota objednávky činila 1633 korun. V obchodech zapojených do akce se uskutečnilo během Dne dopravy zdarma o 380 % více objednávek než v obchodech, které se akce nezúčastnily,
doplnil ředitel Heureky Tomáš Braverman.
Přestože se akce setkala s velkým zájmem zákazníků, neobešla se bez problémů. Jak zjistil server Podnikatel.cz, některé e-shopy si dopravu zdarma vyložily po svém. Na Den dopravy zdarma totiž zvýšily o dopravné ceny svého zboží. Konkrétně šlo o obchod Mrakyhraček.cz, kde ještě den před akcí mohli zákazníci koupit všechno zboží o desítky korun levněji.
Čtěte více: Den dopravy zdarma opět s problémy. E-shop zvýšil o dopravné ceny zboží
Akce Den dopravy zdarma se inspirovala americkým Freeshippingday.com, který letos probíhá už pošesté a setkává se s pravidelným zájmem obchodů i zákazníků. Američtí organizátoři, na rozdíl od českých, letos naplánovali dopravu zdarma až na 18. prosinec. Důvodem je skutečnost, že kromě dopravy zdarma e-shopy garantují v případě objednání 18. prosince dodání zboží do Štědrého dne.