Přiznám se, že popravdě nerozumím tomu, když už někdo datovou schránku má, že ho baví běhat na úřad s papírovým přiznáním. Podání elektronicky je tak jednoduché, rychlé a pohodlné... Nemusíte řešit úřední hodiny podatelny atd., prostě podáte z "gaučíku" třeba v sobotu ve tři hodiny odpoledne. Prostě nechápu, že musí existovat pokuta na to, že někdo nepodá elektronicky :-). Lidičky, nebojte se toho - je to v pohodě a nic složitého :-). Všem přeji hezký den
Jsem čistý zaměstnanec a daňové přiznání za mne podává zaměstnavatel. Zatím se o nic nestarám, nerozumím tomu, jednou do roka vyplním "růžovky" a přidám papíry ze školky, pojišťovny, banky, atd. - a účetní si to už nějak prohrabe.
Pak si z "technologické zvědavosti" zařídím datovou schránku.
A najednou abych si sbíral údaje, počítal daně, sháněl software a pod hrozbou pokuty správně na berňák odesílal...!
Pokud jste pouze zaměstnanec, žádné daňové přiznání za Vás zaměstnavatel nepodává. Pouze Vám na Vaši žádost provede roční zúčtování daní. Sypete na jednu hromadu hrušky a jablka, zaměstnanců, kteří nemají živnost ani jiné příjmy, které by jim zakládaly povinnost podat daňové přiznání, se toto vůbec netýká. A můžete mít datových schránek třeba sto....
Podání elektronicky je tak jednoduché, rychlé a pohodlné
Do okamžiku, až se za 10 let ozve úřad a bude tvrdit, že nic podáno nebylo. Pokud nebylo z DS konvertováno za 30 Kč / A4 nebo si neplatíte pravidelně službu, která prodlužuje platnost zpráv v DS z 90 dnů, nemáte pak žádný argument. Papírový formulář s razítkem v šupliku žádnou další údržbu ani náklady nepotřebuje.
Druhá možnost, platit 400 Kč ročně za předražený certifikát také není efektivní.
To není pravda, je tady ještě další možnost, podat to přímo přes EPO, což stejně dělá většina uživatelů a potom po odeslání to nabídne ke stažení soubor s potvrzením p7s což je úřadem podepsané potvrzení odeslaného podání. Dále si můžete zdarma zřídit daňovou schránku, kde vidíte všechny podání doručená na úřad a ověřit si, že to tam došlo.
Není tady v článku rozlišeno mezi datovou schránkou fyzické osoby a datovou schránkou podnikatele. U té první prý já mohu v souvislosti s OSVČ s úřady komunikovat , ale oni se mnou jen, když jim to dovolím. Tady prý tato povinnost (tedy povinně komunikovat jen elektronicky) údajně neplatí. Rád si vyslechnu erudovanou odpověď.