Někteří světoví výrobci matou spotřebitele, dostali cenu

31. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Světová spotřebitelská organizace Consumer International (CI) udělovala cenu za matení spotřebitelů. Informoval o tom server iDNES.cz. V žebříčku firem, které matou spotřebitele se na předních místech objevila nápojářská firma Coca-Cola, výrobce cereálií Kellog's, světový výrobce hraček Mattel a farmaceutická společnost Takeda Pharmaceuticals.

Coca-Cola si první místo v žebříčku zajistila svou vodou Dasani, kterou propagovala jako prvotřídní vodu obohacenou o speciální směs minerálů, která poskytne jiskřivou a svěží chuť. Podle CI však nedostatečně zdůraznila, že se jedná o obyčejnou vodu z kohoutku. Kellog's zase podle organizace příliš agresivně vnucuje dětem své výrobky přesycené cukrem a solí prostřednictvím poutavých obrázků. Mattel se pak do žebříčku dostal kvůli 21 mil. vadných hraček, které musely být staženy z trhu kvůli nadměrnému obsahu olova. Takeda Pharmaceuticals pak anticenu získala podle serveru za neupozornění na vedlejší účinky při užívání léku Rozerem na spaní, který může u některých typů lidí posilovat myšlenku na sebevraždu.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).