no, to je přesně to co mi tak nějak uniká: pokud stát říká, že jakákoliv pomoc je "zaměstnání" (ok, možná sem přehlédl nějaký detail omezující kdy to platí?), tak nikam jít "pomáhat" bez smlouvy nemůžu, že?
Nemluvě o tom, že jakákoliv pomoc kterou takto nabídnu/realizuju má vliv na zisk/náklady/daně daného podnikajícího - 1) ušetřil na nákladech za zaměstnance, 2) nezaplatil z toho adekvátní daň, protože přece žádné peníze neotoči, že ;-) ==> daňový únik
Navíc někde v tam padlo i to, že na četnosti nezáleží, čili i první porušení, klidně i v okamžiku kdy dotyčný "pomáhající" teprve vzal do ruky bednu, je dostatečným důvodem k pokutě.
Naproti tomu to finální zrušení bylo pro změnu zdůvodněno tak, že si velice snadno dovedu představit situali, kdy lze na černo zaměstnávat jednorázově různé lidi prostě s tím, že jsou to kamarádi někoho ze zaměstnanců, co šli zrovna neměli co dělat, tak šli vypomáhat zadarmo do krámu. Když to hodně rozvinu, tak bych pokračoval - "... místo aby si za stejnou práci formou brigády nechali někde jinde zaplatit".
Opravdu dost by mě zajímalo, jak si NSS představuje, že se to má dokazovat/zjišťovat jinak než jednotlivou kontrolou? To jako, že napoprvé je to "ty ty ty, neděláš dobře, příště dostaneš pokutu"? Není tenhle přístup spíš jen snaha o další rozvoj korupního prostředí v téhle zemi, místo toho aby reálně problémy řešil? Do teď jsem žil v domění, že tresty (pokuty) za přestupky a trestné činy jsou od toho aby pachatele odrazovali předem, ne aby se zahrnovaly do nákladů na podnikání...