Kromě pátku budou mít všechny finanční úřady otevřeno od 8 do 18 hodin. Právě podání žádosti přímo na úřadě tvoří jednu ze dvou možností, jak mohou podnikatelé autentizační údaje získat.
Úřady prodlužují úřední hodiny
Za devět dní odstartuje první fáze EET a počet podnikatelů, kteří si vyzvedli autentizační údaje, již přesáhl 41 tisíc. Přestože si již většina firem a živnostníků, kterých se EET dotkne od prosince, autentizační údaje vyzvedla, finanční správa se rozhodla prodloužit pracovní hodiny. Od 21. 11. do 2. 12. 2016 jsou od pondělí do čtvrtka pracovní hodiny finančních úřadů prodlouženy od 8:00 hodin do 18:00 hodin a v pátek od 8:00 hodin do 16:00 hodin.
Jak o údaje požádat
Právě autentizační údaje tvoří základ EET a musí o ně požádat každý podnikatel, kterého se EET týká. Autentizační údaje totiž slouží k přístupu na společné technické zařízení správce daně umožňující poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro správu evidence tržeb. Žádost může podnikatel podat pouze
- prostřednictvím společného technického zařízení správce daně datovou zprávou s ověřenou identitou této osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky, a to ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně, nebo
- ústně do protokolu, a to u kteréhokoliv věcně příslušného správce daně.
Otestujte EET v pilotním provozu
Od listopadu mohou navíc podnikatelé otestovat EET v pilotním provozu. Pilotní provoz slouží podnikatelům k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladění všech parametrů systému v prostředí reálného provozu, čímž se podle ministerstva minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu. Jak dnes uvedla finanční správa, do pilotního provozu se prozatím zapojilo přes 12 tisíc podnikatelů, kteří zaslali 3,7 milionu účtenek.
Čtěte více: Chcete #EET vyzkoušet v pilotním provozu? Musíte mít nainstalovaný certifikát