Pokud jde o e-shop tak není o čem - zákazník má mát právo vědět s kým obchoduje předtím než uzavře obchod, u pouhé prezentace (např. jen landingpage) je to nesmysl. Jde to obejít několika způsoby, v zákoně je "v rámci informací", není tam něco jako "na každém webu", "na každé stránce" - stačilo by to zašít v podstatě kdekam, třeba i jen odkázat na jiný web kde ta informace je. Článek je navíc zavádějící, protože druhá věta § 435 mluví jen o obchodní listině, nikoliv už o dálkovém přístupu - tedy víc než jméno a sídlo netřeba uvádět. Pokud to zákonodárce myslel jinak, nechť opraví zákon.
Ano, povinnost to je. Ale už se mlčí o tom, jaké to má někdy důsledky. Představte si, že nemáte provozovnu, sídlo podnikání máte v rodinném domku a každý vás tam může otravovat - bez ohledu na to, že právo vstoupit na váš pozemek má jen s vaším výslovným svolením - ale zvoní vztekle u branky, otravuje sousedy, přivede si s sebou děti i nevychovaného psa...a co s tím? NIC. Podle některých lidí jste jako OSVČ povinni snášet jakékoliv obtěžování, případně i urážky a nikdo s tím nic nedělá...
To není o tom, že tam firmy nemají na sebe kontakt, sídlo firmy a IČ. Většina pokut je udělena za to, že chybí informace o zápisu do obchodního rejstříku nebo živnostenského rejstříku. Těch co nemají na sebe na webu kontakt je naprosté minimum, většinou jsou to podvodné weby a sídlo mají v zahraničí. Tyto český živnostenský úřad nezkontroluje ani s nimi nic neudělá.