Německo stále udržuje v napětí dopravce. Budou i Češi muset platit 8,50 eur?

22. 12. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Dopravce děsí nový německý zákon o minimální mzdě. Svým zaměstnancům by měli při práci na německém území platit tamní minimální mzdu, což je likvidační.

V Německu má od ledna platit zákon o zavedení minimální mzdy, který ale dopadne i na dopravce všech okolních zemí. Nařizuje, že 8,50 eur za hodinu budou muset brát zaměstnanci všech dopravců, kteří přes zemi projedou, nehledě na to, že nejde o dopravce německé. Přilepšit by si tímto mohli nejen řidiči, ale například i průvodčí a stevardi. Nejen čeští dopravci ale novinku odmítají s tvrzením, že jde proti volnému pohybu služeb, což je jeden ze základních pilířů Evropské unie. A obávají se, že je takové nařízení dovede do finančních potíží. Za neplnění hrozí sankce až do výše 500 000 eur. 

skoleni_8_1

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Zaměstnavatelům z oboru dopravy vadí i systém, jakým chtějí Němci dodržování vyplácení kontrolní mzdy sledovat. Každý subjekt, který provádí dopravu osob nebo zboží a vstoupí na území Německa, bude povinen hlásit a evidovat každý výkon práce na území SRN a dát k dispozici německé kontrole pracovní výkazy zaměstnanců. Ty by se měly faxem, tedy zcela zastaralým způsobem, odesílat na příslušný úřad. Podle sdružení českých dopravců jde o bezprecedentní nárůst byrokracie realizovaný primitivní technologií. Je prý nemožné, aby byly informace o tom, kdo a jak dlouho se bude na německém území pohybovat, před každou přepravou prostřednictvím faxu.

Problém je i v tom, že Německo stále ještě nedalo k dispozici podrobné instrukce. Nedisponuje jimi ani naše ministerstvo dopravy. Sdružení ČESMAD Bohemia se teď snaží získat informace od Mezinárodní unie silniční dopravy IRU i od německých úřadů o tom, zda se nový zákon dotkne i tranzitujících dopravců. Není jasné ani to, zda se nařízení bude vztahovat jen kabotážní přepravy. Týkat by se případně mohlo i lodní, železniční a letecké přepravy. Zásadně protestujeme proti tomuto záměru. Žádáme české úřady o podporu našeho stanoviska a ochranu českých dopravců i ostatních podnikatelů před zneužíváním vnitrostátního práva jiného státu k omezování volného pohybu služeb v rámci EU, uvádí k problematice Vojtěch Hromíř, generální tajemník ČESMAD BOHEMIA.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).