Názory k článku Nemocenská u dohod a pro jednatele eseróčka? Povinně od roku 2012

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2011 15:10

    anonym (neregistrovaný)
    jsem jednatel a společník s.r.o., pro kterou vykonávám práci. Nicméně nejsem placen, s.r.o. nemá zaměstnance. Motivací k práci je růst hodnoty společnosti a jednou snad výplaty zisku nebo odprodej firmy.

    Budu muset začít platit nemocenskou? Nedostávám nic, tedy ani ty 2K měsíčně.
  • 8. 8. 2011 15:56

    Michal (neregistrovaný)
    Tomu nerozumím - platíte si sám minimální pojištění? Proč "se nezaměstnáte" za 4000 / měs., a máte odvody v nákladech..
  • 8. 8. 2011 18:22

    Tom (neregistrovaný)
    Protože takhle akorát zaplatí za sebe zdravotní pojištění 1080,- Kč a jinak nemusí platit VUBEC NIC!

    Kdyby se zaměstnal za 4000,- Kč, tak musí za sebe jako zaměstnavatel odvádět ještě sociální 1000, zdravotní 360,- Kč a protože jeho příjem nedosáhl minimální mzdy 8000,- Kč, tak ještě musí doplatit rozdíl na pojistném 1080,- Kč. Takže celkem za sebe i firmu by ho to stálo 2 440,- Kč.
    Takže 1080,- by musel stejně platit ze svého a ještě by mu na firmě vznikal zbytečný náklad 1360 Kč.

    --

    Já jsem majitelem (100%ním společníkem) s.r.o. a taky nejsem zaměstnancem nebo si ani nenechávám vyplácet žádné odměny - z toho bych platit daně. Prostě věci a platby, které potřebuji, tak si legálně pořizuji na náklady firmy.
    Nový mobil? = firemní telefon
    Nový oblek? = pracovní oblečení
    Dovolená? = schůze správní rady na Maledivách
    atd. atd.

    Takto ušetříte asi 45% hodnoty peněz, které by jinak dostal finančák. Je to samozřejmě ZCELA LEGALNI, protože finanční úřad a stát Vám může nařizovat jen co danit musíte a co ne. Ale nikdo Vám nemůže nařídit, že firemní auto u stavební firmy musí být dodávka a nemůže být Ferrari. Nikdo Vám ani nemůže nařídit, že schůze správní rady se musí dělat ve 4. cenové skupině v místní hospodě a že dělat ji v luxusním hotelu v zahraničí se nesmí...

    Každopádně zákony a situace v ČR je tak na prd a tak likvidující pro podnikání, že už teď začínám přesouvat své podnikatelské aktivity z ČR do USA a během roku 2012 mám v plánu odejít úplně.
    Tady se rozumně podnikat prostě nedá. Možná některým oborům to nevadí, ale já se zabývám hlavně celosvětovým obchodem a investicemi a díky byrokracii, korupci a nesmyslným nařízením EU nedělám 90% nic jiného než vyřizuju nějakou BYROKRACII a jenom 10% se věnuji rozvoji firmy a skutečné práci!
  • 8. 8. 2011 22:17

    anonym (neregistrovaný)
    My jsme společníci dva a nic takového si do nákladů nedáváme. Ani netuším, zda by to mohlo u s.r.o. bez zaměstnanců projít.
  • 9. 8. 2011 12:21

    Michal (neregistrovaný)
    Přestože s Vámi ideově souhlasím, tak si myslím, že jste hodně odvážný, patrně jste žádnou daňovou kontrolou ještě neprošel :). Pochopitelně, že Vám může finančák odstranit z nákladů Ferrari, oblek ani nezkoušejte atp.
  • 9. 8. 2011 16:39

    Tom (neregistrovaný)
    Procházím daňovými kontrolami poměrně často - mám je zhruba každé dva roky, protože nemám vždy téměr nic ke zdanění. Jinak pro odstranění např. Ferrari nebo obleku z nákladů by měl finanční úřad jaký zákonný důvod?!

    Finanční úřad může odstranit pouze náklad, který vykazujete v podnikání firmy, ale neslouží k podnikatelským účelům. Jelikož je to SOUKROMA firma a nejste žádným vedoucím státního podniku, tak Vám finanční úřad nemůže nařizovat zda jako služební auto můžete mít vůz jenom za 50 000,- a v žádném případě za 6 milionů - taková rozhodnutí jsou výlučně na managementu společnosti.

    Zrovna tak pracovní oděv. Nikde není psáno, že pracovní oděv musí být jedině montérky. Je jasné, že pokud máte např. obchodní a investiční firmu (jako mám já), tak pracovním oděvem zaměstnanců je oblek. Pokud jim ho firma koupí, proč by si ho nemohla dát do nákladů?!

    Nakonec takové náklady vykazují i státní instituce - např. kancelář prezidenta, poslanecká sněmovna a tam se nikdo nediví nákladu 30 000 Kč za ceremoniální pera - Vy, jakožto podnikatel si je máte právo dát do nákladů úplně stejně jako prezident :-) Nebo letenku první třídou za 300 000 do USA. Nikdo Vám nemůže a NESMI nařizovat, že by Vám na podpis v pohodě stačily propisky za 3,- Kč kus a na jednání do USA, že jste vůbec nemusel osobně, ale stačilo zavolat hovor za 100 Kč :-).

    Mě osobně není známo žádné nařízení, vyhláška nebo zákon, který by omezoval podnikatele výběrem produktů k podnikání.

    Dohnáno ad absurdum by Vám tak finančák mohl vyhodit i normální mobilní telefon s tím, že na přijímání hovorů Vám stačí bazarový s prasklým krytem za 200,- Kč nebo služební auto, že si máte koupit šalinkartu a jezdit s důchodci MHD :-DDD
  • 10. 8. 2011 11:42

    Michal (neregistrovaný)
    Budete se divit, ale zažil - jelikož se vedením účetnictví živím více než 15 let, tak jsem zažil věci přesně tak jak je popisujete - majitel firmy měl sportovní vůz za 4 M a byl mu pochopitelně odstraněn z nákladů - zjevně nesloužil k podnikatelským účelům (na prezentaci mu neskočili). Nedokázal obhájit, že stavební firma musí vlastnit závoďák, kupodivu :) Obleky se dají uhrát na pracovní oděv - s přimhouřenýma očima, ale nestojí to za to. Je to vždy o lidech, většinou nemají kontroloři problém s firmami, které platí nějaké rozumné daně - vzhledem k obratu, ale pokud je firma sedm let ve ztrátě, nebo paltí 500 Kč a přitom má mv majetku vozy za 4M, tak Vám projdou každou prupisku. Pokud Vám zatím ne - máte štěstí na kontrolory.
  • 16. 8. 2011 23:20

    Ferda (neregistrovaný)
    Neverim, ze by Vam prosel oblek jako firemni obleceni. Na obleceni musi byt vyznacen nazev firmy, pokud neni, je to vyhozeno z nakladu a hezky dodanite. Urcite pouzivate firemni auto pro soukrome cely, tak pozor, pri predlozeni knihy jizd po Vas budou take chtit doklad o tom, ze sjte na uvedenem msite jednal.
  • 17. 8. 2011 9:16

    Old Shatterhand (neregistrovaný)
    Myslím, že je to jednoduché, musí to projít. Potřebujete-li k manuální práci monterky, dáte si je do nákladů. Potřebujete-li dojednat zakázku, nemůžete na jednání chodit jako humpolák. Uděláte si jednoduchou tabulku s názvem: Vytížení a efektivita využívání pracovních oděvů. 1. sl. Datum,2.sl. Užitý oděv 3.sl. Dlůežitost akce (1-5) 4.sl. Hodnocení akce 5.sl. Poznámka a výhledy
    V excelu vytvoření tabulky cca 3 minuty pro amatéra, profík do jedné minuty. Vytvoření obsahu tabulky cca 5 minut a ještě se u toho pobavíte.Při jednání s úředníkem FÚ: Tohle Vás zajímá? No, to Vám musím vyprávět! Historka k nezaplacení!
    Nejdůležitější ze všeho je dívat se na pracovníka FÚ jako na Vašeho přítele a partnera. Nemusíte nikoho korumpovat. ÚředníkFÚ je přece tady od toho, aby ČR lépe fungovala.
    PS: Původně jste chtěl jít na vyjednání zakázky v monterkách, ale žena Vám řekla: seš snad padlej na hlavu? Dala bych Ti akorát přes hubu a ne zakázku. Kup sislušnej oblek. To je prostě náklad k získání zakázky. Navíc si veďte zakázkový list: je to dobré pro účetnictví a i pro Vaše podníkání: MD-D.
    PS2: Každý,kdo byl zasocialismu na ZVS ví, že důležité je krytí (prach na vršku dveří ložnice mužstva se zásadně neotírá, je nutné nastavit kvůli kontrole několik skříněk do bordel stavu),prostě musíte vytvořit standardní podmínky, aby se měl úředník čím zabývat. Všechno to tak funguje stovky let, akorát mladá generace nechápe rozložení sil v současné společnosti ... :-) Nic nefunguje napřímo, bylo by to příliš jednoduché.
  • 17. 8. 2011 9:35

    Old Shatterhand (neregistrovaný)
    Při poslední kontrole DPH, nějak se nepovedlo dodavatelům vytvořit faktury s rozumnými DZP, takže jsem musel žádat o vrácení DPH přes 10 litrů ==> kontrola z FÚ. Jezdil k nám cca 10x. Vše jsme měli v pořádku, akorát máme systém, ve kterém se vyznáme my, je v pořádku a pomáhá nám, ale úředníci FÚ s ním mají problém. Vstřícný ale složitý. A to oni nemají rádi. Uvítejte je, pečujte o ně, a dotáhněte to do stavu, kdy i proúředníky to bude ztráta času. Mnohonásobně se Vám to vrátí. Dají si do poznámek: potížista,už tam nechci.
    Zpět ke kontorle: výsledkem bylo 3 stránky elaborátu, co a jak máme vepsat do jakých řádek. Když jsem se na to podíval, mé inženýrské vzdělání mi zavelilo: do hajzlu s nima! Vykašlal jsem se na to, FÚ mi po několika měsících strhnul to,co jsem já měl pracně počítat (cca 18 tisíc) plus jsme dostali pokutu asi 10 tisíc. Kdybych se tomu věnoval,náklady jsou minimálně 2-násobné. Dostali jsme černý puntík. A co? jsme tady snad kvůli FÚ nebo vůli sobě?
    Heslo: nebát se a vykašlat se na státní správu! Plaťme svým obchodním partnerům a stát až na posledním místě. To není obchodní partner ale mafián.
    Omlouvám se za delší příspěvek, snad to někomu pomůže k nazírání na jeho existenci na tomto světě.
  • 8. 8. 2011 22:22

    anonym (neregistrovaný)
    Měl jsem v minulosti zaměstnance a vím, jaké navýšení administrativy to obnáší. Takže to bych si snad pojištění platil, než se snažil ušetřit pár stovek na nákladech.

    Nicméně v s.r.o. jsme dva společníci a pro tuto firmu dnes děláme jednoduše zadarmo. Oba jsme pojištěni v důsledku své jiné činnosti (osvč, zaměstnanec).

    Zajímá mne, zda tento model bude možný i po změnách.
  • 16. 8. 2011 12:41

    Bim (neregistrovaný)
    ,,A to za podmínky, že mimo pracovněprávní vztah vykonávají pro společnost (družstvo) práci, za kterou jsou odměňováni alespoň 2000 Kč za měsíc. Částka 2000 korun měsíčně je hranice tzv. rozhodného příjmu. Není vyloučeno, že se od roku 2012 zvýší:,,

    Dle této citace by ste musel mít od společnosti (třeba vlastní s.r.o. ) prokazatelně odměnu alespoň 2000Kč .Takže pokud si nic nevyplácíte,tak by se Vás to týkat nemělo .Alespoň tak to chápu já .
  • 16. 8. 2011 23:22

    ferda (neregistrovaný)
    Tak to udelate jednoduse, napisete si dohodu o provedeni prace na zametani ve firme za 9999 Kc mesicne a muzou jit nekam. Porad budou hazet klacky pod nohy, tak se lide zase nejak zaridi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).